Liderzy w projekcie
The International Conference of Education, Research and Innovation
Podczas konferencji, która odbyła się w dniach 19-21.11.2012 r. reprezentujące IBE: Dorota Wiszejko-Wierzbicka, Kamila Hernik, Agnieszka Białek zaprezentowały wyniki badania „Teamwork and collaboration within psychological-pedagogical assistance”. Zapoznały się także z pracami badawczymi dotyczącymi tego obszaru, które są prowadzone w innych krajach.
.Rusza największe badanie nauczycieli - TALIS 2013
talis 470x160
W 2013 r. rozpoczęło się największe badanie nauczycieli – TALIS. Tym razem dowiemy się więcej nie tylko o nauczycielach gimnazjów, ale także o uczących w szkołach podstawowych i ponadgimnazjalnych
.Improving skills: Evidence from Secondary analysis of international surveys
Konferencja, która odbyła się na Cyprze w dniach 14-17.11.2012 r., skupiła grono badaczy i decydentów zajmujących się analizą oraz interpretacją danych pozyskanych z międzynarodowych badań edukacyjnych, takich jak: PISA, PIRLS, TIMSS, ESLC, PIAAC i ICILS. Wskazywano możliwości i ograniczenia wykorzystania danych do planowania i rewizji reform systemów oświatowych. Reprezentująca IBE dr Magdalena Szpotowicz przedstawiła wyniki połączenia danych z Europejskiego Badania Kompetencji Językowych ESLC z wynikami egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego oraz z Badaniem Umiejętności Mówienia (BUM) realizowanych przez Pracownię Języków Obcych w 2011 roku. Instytut na konferencji reprezentowała także Agata Gajewska-Dyszkiewicz.
.Raport o stanie edukacji 2011
Na briefingu prasowym IBE zaprezentowany został najnowszy raport o stanie polskiej edukacji. Michał Federowicz, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych przedstawił dziś dziennikarzom i naukowcom „Raport o stanie edukacji 2011. Kontynuacja przemian”. – Ten podtytuł raportu bardzo dobrze oddaje to, co obecnie dzieje się w polskiej edukacji – tłumaczył dyrektor IBE. – Zmiany prawa, których dokonano w 2011 r., w istotny sposób zmieniły nauczanie zwłaszcza w szkołach zawodowych i wyższych. Dlatego w raporcie tym dwóm obszarom poświęcono oddzielne monografie.
rose2011-konferencja2