Dobre praktykiPrzedstawiamy zbiór zadań do pracy z uczniem. Naszą intencją jest wsparcie nauczycieli, którzy dokładają starań, by nauka w szkole była coraz ciekawsza. więcej |
|
Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)BIBE to pierwsza w Polsce rozbudowana baza danych poświęcona badaniom edukacyjnym. BIBE zawiera istotne doniesienia naukowe z polskich badań edukacyjnych prowadzonych w latach 1989-2015. więcej |
Nasze badania
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
|
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
|
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
- Opublikowano: 18 Cze 2010
O pracowni
O pracowniMisją tej pracowni jest zmiana rzeczywistości szkolnej w edukacji historycznej poprzez rozwijanie badań z zakresu dydaktyki historii. Zespół przygotowuje szczegółowe badania kompetencji historycznych w polskiej szkole, dotyczące przede wszystkim wprowadzania nowej podstawy programowej do szkół. Zespół zamierza także rozwijać i wdrażać dobre praktyki dydaktyczne i nowe rozwiązania edukacyjne oraz sprawdzać ich skuteczność w badaniach empirycznych. W działaniach zespołu ważne jest nawiązywanie możliwie najszerszej współpracy ze środowiskami edukacyjnymi: nauczycielami, szkołami, uczelniami wyższymi, instytutami oraz organizacjami pozarządowymi z Polski i zagranicy.
Członkowie zespołu
Liderem zespołu jest dr hab. prof. Jolanta Choińska-Mika.
Klaudia Jasik (przedtem Starczynowska)
Jakub Lorenc
Krzysztof Mrozowski
Jacek Staniszewski.
Teresa Stachurska
Ania Pomierny-Wąsińska do 31.08.2015
Aleksandra Oniszczuk do 30.06.2015
Jerzy Bracisiewicz do 30.06.2015
Badania
BadaniaBadania prowadzone przez pracownię:
- Badanie postaw młodzieży szkół ponadgimnazjalnych wobec historii Polski XX wieku
- Badanie sposobów realizacji podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych
Badania zakończone:
.