Dobre praktykiPrzedstawiamy zbiór zadań do pracy z uczniem. Naszą intencją jest wsparcie nauczycieli, którzy dokładają starań, by nauka w szkole była coraz ciekawsza. więcej |
|
Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)BIBE to pierwsza w Polsce rozbudowana baza danych poświęcona badaniom edukacyjnym. BIBE zawiera istotne doniesienia naukowe z polskich badań edukacyjnych prowadzonych w latach 1989-2015. więcej |
Nasze badania
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
|
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
|
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
- Opublikowano: 26 Wrz 2014
Warszawa, 25 września 2014
Konkurs “Lekcja dobrej historii” dobiegł końca. Tegoroczna, trzecia edycja cieszyła się wyjątkowo dużym zainteresowaniem, a większość spośród 41 zgłoszonych prac odznaczała się ciekawym i nowatorskim charakterem. Niestety znacząca część nadesłanych pomysłów nie spełniała podstawowego wymagania zawartego w regulaminie konkursu, a więc nie skłaniała uczniów do spojrzenia na wydarzenia bądź postaci historyczne z różnych punktów widzenia (par. 6 pkt. 5). Ostatecznie jury zdecydowało się nagrodzić 9 prac. Znalazły się wśród nich zarówno pomysł na lekcje w gimnazjum, jak i rozwiązania, których adresatem może być młodzież ucząca się w szkołach ponadgimnazjalnych. Wszystkie wyróżnione prace są pomysłowe i skutecznie rozwijają umiejętności zapisane w wymaganiach ogólnych podstawy programowej z historii. Co ważne, łatwo mogą z nich skorzystać inni nauczyciele.
Lista lauretaów trzeciej edycji konkursu “Lekcja dobrej historii”
- Beata Buchwald: “Jak Europa przyjęła I rozbiór Polski?- praca ze źródłami”, Zespół Szkół w Mosinie
- Magda Bylica: “Czy dał nam przykład Bonaparte, jak zwyciężać mamy?”, Gimnazjum im. ks. St. Słotwińskiego w Kamieniu
- Andrzej Górniak: „Wydarzenia poznańskie” czy ”powstanie czerwcowe”?, XVI Liceum Ogólnokształcące im. K.K. Baczyńskiego, w Krakowie.
- Dariusz Jądro: “Górnośląska propaganda plebiscytowa”, Zespół Szkół nr 1 im. Powstańców Śląskich, I Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Powstańców Śląskich w Rybniku
- Katarzyna Machaj: “Sąd nad Napoleonem”, Gimnazjum nr 1 w Zielonej Górze
- Katarzyna Sopolińska: “Rozwój cywilizacji przemysłowej - debata oksfordzka.”, Gimnazjum nr 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zygmunta Wilkońskiego w Inowrocławiu
- Paweł Wal: “Obraz Józefa Stalina w propagandzie komunistycznej”, Zespół Szkół Technicznych,. w Mielcu
- Beata Woroniecka: “Blaski i cienie rządów Stanisława Augusta Poniatowskiego – lekcja powtórzeniowa.”, Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Armii Krajowej w Strzelinie
- Małgorzata Zarubajko: “Świat wielkich odkryć”, Gimnazjum Aslan im. C.S. Lewisa ul. Piotra Skargi w Głogowie