Dobre praktykiPrzedstawiamy zbiór zadań do pracy z uczniem. Naszą intencją jest wsparcie nauczycieli, którzy dokładają starań, by nauka w szkole była coraz ciekawsza. więcej |
|
Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)BIBE to pierwsza w Polsce rozbudowana baza danych poświęcona badaniom edukacyjnym. BIBE zawiera istotne doniesienia naukowe z polskich badań edukacyjnych prowadzonych w latach 1989-2015. więcej |
Nasze badania
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
|
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
|
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
- Opublikowano: 11 Kwi 2014
O badaniu
O badaniuPracownia Historii IBE rozpoczęła realizację „Badania sposobów realizacji podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych”.
Badanie realizuje konsorcjum firm: Collect Consulting S.A, Invest & Consulting Group Sp. z o.o., Korporacja Badawcza Pretendent Sp. z o.o., wyłonione w przetargu zgodnie z prawem o zamówieniach publicznych.
Cel badania
Cel badaniaCelem przedsięwzięcia jest zbadanie, jakie czynniki ułatwiają lub utrudniają realizację podstawy programowej z historii, a także rozpoznanie, w jaki sposób kształcone są umiejętności historyczne. Zależy nam również na ustaleniu, jakie metody wykorzystują nauczyciele w tym celu. Nasze wnioski umożliwią stworzenie rekomendacji dla systemu oświaty.
Przebieg badania
Przebieg badaniaW badaniu weźmie udział 45 wybranych szkół z 3 województw (pomorskiego, mazowieckiego i małopolskiego). W każdej z nich do badania zaproszony zostanie jeden nauczyciel historii oraz trzech uczniów pierwszej klasy szkoły ponadgimnazjalnej, w których ten nauczyciel uczy historii. Badanie obejmie: obserwację trzech lekcji historii w każdej z klas, następnie zostaną przeprowadzone wywiady z nauczycielem oraz trzema uczniami danej klasy. Wszystkie czynności badawcze zakończą się w maju, a raport z badania zostanie opublikowany w drugiej połowie 2014 roku. Każda szkoła i każdy nauczyciel biorący udział w projekcie otrzyma imienny certyfikat.
Kontakt
KontaktBadanie prowadziła Pracownia Historii Instytutu Badań Edukacyjnych.
Pracownia działała w ramach Zespołu Dydaktyk Szczegółowych.
Koordynator badania: Joanna Kaźmierczak