BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

W szkołach rusza BUNJO

Opublikowano: 9 Mar 2012

5 marca w 120 wybranych gimnazjach rozpoczynają się badania w ramach projektu realizowanego przez IBE „Badanie uczenia się i nauczania języków obcych w gimnazjum” (BUNJO). Podczas konferencji 27 lutego dyrektorzy bądź wytypowani przez dyrektorów reprezentanci szkół  biorących udział w badaniu, zapoznali się z założeniami i celem badania, a także korzyściami dla szkoły wynikającymi z udziału w projekcie.

.

 

 

Spotkanie miało przede wszystkim charakter organizacyjny: eksperci IBE oraz przedstawiciele  firmy Millward Brown SMG/KRC, która na zlecenie instytutu realizuje badanie, przedstawili terminarz badań i sposób ich zorganizowania, a także wyjaśniali wątpliwości.

 Głównym celem badania jest obserwacja, jak zmieniają się umiejętności uczniów gimnazjum w posługiwaniu się językiem angielskim oraz określenie, co sprzyja nabywaniu umiejętności językowych. BUNJO pozwoli uzyskać informacje o procesie i organizacji nauczania języka angielskiego, a także wiedzę na temat oczekiwań uczniów wobec szkoły i nauczycieli, ich opinii o prowadzeniu lekcji, źródeł motywacji do nauki, stosunku do egzaminu gimnazjalnego, a także informacji na temat warunków do nauki w domu, kontaktu z językiem poza szkołą, a więc czy uczą się języka dodatkowo, czy mają z nim kontakt na przykład dzięki wyjazdom zagranicznym.

Głos uczniów jest bardzo często zaniedbywany, a przecież to oni są podstawowym odbiorcą programów nauczania, dlatego jest dla nas tak ważny – mówiła dr Magdalena Szpotowicz z IBE. 


liczbaliczba

Projekt BUNJO potrwa trzy lata, obejmie 6 tys. uczniów ze 120 gimnazjum w latach szkolnych 2011/12, 2012/13 i 2013/14, a także nauczycieli tego przedmiotu i dyrektorów szkół.

W marcu uczniowie przystąpią do testów sprawdzających kompetencje językowe. Również w tym miesiącu zostanie przeprowadzone badanie kwestionariuszowe dyrektorów, nauczycieli oraz uczniów (dyrektorzy i nauczyciele będą wypełniać kwestionariusze wersji online) oraz badanie podręczników oraz programów nauczania języka angielskiego.

W kwietniu i maju zostaną przeprowadzone indywidualne rozmowy z dyrektorami, nauczycielami i uczniami. W 40 wybranych szkołach odbędą się obserwacje lekcji języka angielskiego.

Piotr Jakubowski z Millward Brown SMG/KRC omówił przebieg badania od strony organizacyjnej: terminy poszczególnych części badania, konieczność uzyskania zgody rodziców na udział dzieci w wywiadach i testach. Przedstawił także wymierne korzyści dla szkół i uczniów.

Dr Michał Sitek, zastępca dyrektora IBE ds. naukowych, uspokajał ewentualne obawy nauczycieli, podkreślając, że celem badania nie jest ocena konkretnej szkoły czy nauczyciela, tylko – przy zachowaniu pełnej anonimowości – diagnoza nauczania języków obcych w szkołach w całej Polsce. Zapewniał też, że badanie zostanie tak przeprowadzone, by jak najmniej zakłócać pracę szkoły.

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...