Seminarium z cyklu “Badania i polityka edukacyjna” pt. Pamięć robocza i jej wpływ na osiągnięcia typu szkolnego. Narzędzia i dobre praktyki
26 listopada 2013 roku w siedzibie IBE w Warszawie przy ulicy Górczewskiej 8 odbędzie się seminarium z cyklu “Badania i polityka edukacyjna” pt. Pamięć robocza i jej wpływ na osiągnięcia typu szkolnego. Narzędzia i dobre praktyki
Seminarium jest kontynuacją cyklu spotkań na temat mechanizmów neuropoznawczych w procesie uczenia się, organizowanych przez Instytut Badań Edukacyjnych. W ich efekcie powstał projekt testu pamięci roboczej wg koncepcji Klausa Oberauera, który w kolejnych miesiącach został zastosowany na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 6- i 7-latków. Uzyskane wyniki są na tyle interesujące, że IBE planuje uruchomienie kolejnego projektu, mającego na celu modyfikację i standaryzację wspomnianego testu dla populacji uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich.
Tematyką najbliższego seminarium będą koncepcje pamięci roboczej i ich wpływ na osiągnięcia typu szkolnego. Gościem głównym listopadowego wydarzenia jest profesor Manfred Spitzer, psychiatra i psycholog z Uniwersytetu Medycznego w Ulm, autor licznych publikacji z zakresu funkcjonowania pamięci roboczej.
Grupami decelowymi wydarzenia są:
- badacze i pracownicy naukowi,
- studenci,
- uczniowie i rodzice,
- reprezentanci podmiotów III sektora, związanych z rozwijaniem edukacji,
- pracownicy IBE.
.