Liderzy w projekcie
IBE objął patronatem konkurs „Zwyczajnie Aktywni”
Sukces zawodowy dla każdego z nas znaczy coś innego, ale wszyscy chcemy mieć szansę go zrealizować. Dla chorych na autoimmunologiczne choroby zapalne bycie zwyczajnie aktywnymi w pracy to już sukces. Aby wesprzeć ich w staraniach o realizację zawodowych planów powstał konkurs o grant „Zwyczajnie Aktywni”.
zwyczajnie-aktywni
2 Kongres Polskiej Edukacji zakończony
Na tegorocznym kongresie rozmawialiśmy wyłącznie o faktach, wynikach badań naukowych, bo tylko one mogą stać się punktem wyjścia do dalszej dyskusji. Dzięki nim chcemy przezwyciężyć tendencję do wyrywkowego, pobieżnego omawiania tematów edukacyjnych, które może prowadzić do nieporozumień - mówił na zakończenie 2. Kongresu Polskiej Edukacji prof. Michał Federowicz, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych.
Michał Federowicz - 2 Kongres Polskiej Edukacji - Otwarcie
Rozstrzygnięcie konkursu „Lekcja dobrej historii”
Jury drugiej edycji konkursu "Lekcja dobrej historii" postanowiło nagrodzić 10 spośród 30 prac zgłoszonych na konkurs. Wśród nagrodzonych praktyk nauczania znajdują się zarówno te, które realizowane są w gimnazjach, jak i takie, których adresatem jest młodzież ucząca się w pierwszych klasach szkół ponadgimnazjalnych. Wszystkie wyróżnione prace są pomysłowe i skutecznie rozwijają umiejętności zapisane w wymaganiach ogólnych podstawy programowej z historii. Co ważne, łatwo mogą z nich skorzystać inni nauczyciele.
Lista laureatów drugiej edycji konkursu "Lekcja dobrej historii
.2 Kongres Polskiej Edukacji już w czerwcu
Największe w Polsce spotkanie poświęcone edukacji po raz drugi odbędzie się w Warszawie
Kongres Polskiej Edukacji, organizowany co dwa lata przez Instytut Badań Edukacyjnych, jest jedyną taką w Polsce okazją do debaty o najważniejszych kwestiach dotyczących edukacji.
Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 15 – 16 czerwca 2013 r. w Warszawskim Centrum Expo XXI. Hasło tegorocznego spotkania to „Współpraca, odpowiedzialność, autonomia”.
- Kongres to okazja uchwycenia wszystkich perspektyw edukacji − od stworzenia możliwości rozwoju dzieciom w wieku przedszkolnym i szkolnym, poprzez zmieniającą się edukację wyższą, do potrzeb edukacyjnych pracowników i pracodawców – mówi dr Michał Federowicz, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych.
.