
|
|
|
Nasze badania
![]() |
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
![]() |
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
![]() |
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
Lider Pracowni Języka Polskiego. Studiował polonistykę i filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz filozofię na Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie. Doktorat uzyskał na Uniwersytecie Jagiellońskim w 1993 roku. Od 1992 roku zatrudniony na UJ. W latach 1990-1997 członek redakcji magazynu literackiego „NaGłos”. W 1996 roku visiting professor na University of Rochester w USA. W latach 1997-1999 lektor języka polskiego na Université de Bourgogne oraz nauczyciel języka polskiego w liceum w Dijon we Francji. W 2001 roku visiting professor na Central Connecticut State University w New Britain w USA. Od 2008 roku ekspert Ministerstwa Edukacji Narodowej i współautor Podstawy programowej do nauczania języka polskiego. W 2009 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego. Od 2009 roku pracuje w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie.
Autor książek: „Świat poezji Stanisława Barańczaka" (1995), „Małgorzata Musierowicz i Borejkowie” (1999), „Wariacje metafizyczne. Szkice i recenzje o poezji, prozie i filmie” (2007), „Poezja i pamięć. O trzech poematach Czesława Miłosza, Zbigniewa Herberta i Adama Zagajewskiego” (2008). Współautor podręczników do języka polskiego dla szkół ponadgimnazjalnych: „Opowieść o człowieku” (2002-2004) oraz „Świat do przeczytania” (2012).
.