Dobre praktykiPrzedstawiamy zbiór zadań do pracy z uczniem. Naszą intencją jest wsparcie nauczycieli, którzy dokładają starań, by nauka w szkole była coraz ciekawsza. więcej |
|
Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)BIBE to pierwsza w Polsce rozbudowana baza danych poświęcona badaniom edukacyjnym. BIBE zawiera istotne doniesienia naukowe z polskich badań edukacyjnych prowadzonych w latach 1989-2015. więcej |
Nasze badania
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
|
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
|
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
- Opublikowano: 18 Wrz 2014
Szesnaste spotkanie w ramach cyklu "Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych" zatytułowane „Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego” odbędzie się w dniu 2 października 2014 r. w godz. 13:00-15:30 w sali B9 w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie.
.Planowane są trzy zagadnienia do dyskusji na seminarium.
- Odręcznie i komputerowo zapisane wypracowanie maturalne z języka polskiego a wynik oceny egzaminatorów.
- Czy graficzne cechy pisma ręcznego mogą mieć wpływ na ocenę za wypracowanie?
- Możliwości wykorzystania cech formalnych i treściowych wypracowań maturalnych z języka polskiego do oceny ich wpływu na efekt egzaminatora.
Spotkanie jest przygotowane przez Zespół Analiz Osiągnięć Uczniów.
Wprowadzenie do dyskusji: Henryk Szaleniec i Tymoteusz Wołodźko.
Materiały na seminarium: artykuł przesłany na poprzednie seminarium Henryka Szaleńca i Filipa Kulona - Wpływ rodzaju pisma (ręczne vs komputerowe) na ocenę wypracowania z języka polskiego, artykuł autorstwa Nora Mogey, Jessie Paterson, John Burk and Michael Purcell - Typing compared with handwriting for essay examination at university: letting the students choose
http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ880181.pdf
oraz Contrasting Automated and Human Scoring of Essays
http://www.ets.org/Media/Research/pdf/RD_Connections_21.pdf
i State-of-the-art. Automated essay scoring: Competition, results, and future directions from a United States demonstration
http://s3.documentcloud.org/documents/1094637/shermis-aw-final.pdf