Dobre praktykiPrzedstawiamy zbiór zadań do pracy z uczniem. Naszą intencją jest wsparcie nauczycieli, którzy dokładają starań, by nauka w szkole była coraz ciekawsza. więcej |
|
Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)BIBE to pierwsza w Polsce rozbudowana baza danych poświęcona badaniom edukacyjnym. BIBE zawiera istotne doniesienia naukowe z polskich badań edukacyjnych prowadzonych w latach 1989-2015. więcej |
Nasze badania
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
|
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
|
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
- Opublikowano: 15 Gru 2014
O badaniu
O badaniu„Diagnoza umiejętności szóstoklasistów” to pierwsze przedsięwzięcie badawcze zgodne z zasadami przeprowadzania sprawdzianu w klasie szóstej od 2015 roku. Badanie jest powiązane z próbnym sprawdzianem prowadzonym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną i okręgowe komisje egzaminacyjne. Swym zasięgiem obejmie ok. 2400 uczniów szóstych klas z losowej, ogólnopolskiej próby 60 szkół.
Badanie w szkołach odbędzie się 17.12.2014 o godz. 9:00 (w każdej szkole biorącej udział w badaniu będzie ono przeprowadzone jednocześnie dla wszystkich uczniów klas szóstych).
Cel badanie
Cel badania„Diagnoza umiejętności szóstoklasistów” pozwoli określić, w jakim stopniu uczniowie klasy szóstej opanowali wymagania określone w podstawie programowej z języka polskiego i matematyki.
Cele badania to:
- dostarczenie informacji o poziomie kompetencji uczniów klas szóstych i efektach nauczania języka polskiego oraz matematyki w szkole podstawowej w zakresie wymagań ogólnych i szczegółowych podstawy programowej,
- przybliżenie uczniom obecnych klas szóstych nowej formuły sprawdzianu.
Jak badamy?
Jak badamy?Organizacja sesji testowej będzie opierać się na zasadach opisanych w procedurach przeprowadzania sprawdzianu w klasie szóstej. IBE dostarczy do wylosowanych szkół wszystkie niezbędne materiały badawcze, w tym zeszyty testowe dla uczniów.
Badanie przeprowadzi przeszkolony ankieter. W każdej sali, oprócz ankietera, będzie przebywać co najmniej jeden nauczyciel zatrudniony w szkole. Przed przeprowadzeniem badania w szkołach ankieter uzgodni wszelkie szczegóły z dyrektorem szkoły.
Na wykonanie zadań w zeszycie testowym uczniowie będą mieli 80 minut (lub do 40 minut więcej w przypadku uczniów z opinią o dysleksji).
Szkoły niewylosowane do badania będą mogły pobrać zeszyty testowe z serwisów dyrektorów prowadzonych przez okręgowe komisje egzaminacyjne i przeprowadzić badanie w tym samym terminie we własnym zakresie.
Aktualności
InformacjeRozpoczęła się rekrutacja szkół wylosowanych do badania „Diagnoza umiejętności szóstoklasistów”.
Realizacja badania w szkołach odbędzie się w dniu 17.12.2014.
Kontakt
KontaktBadanie prowadzą Pracownia Języka Polskiego i Pracownia Matematyki Instytutu Badań Edukacyjnych.
Pracownie działają w ramach Zespołu Dydaktyk Szczegółowych.
Koordynator badania: Wioleta Dobosz-Leszczyńska