Wydarzenia
The International Conference of Education, Research and Innovation
- Opublikowano: 21 Lis 2012
Podczas konferencji, która odbyła się w dniach 19-21.11.2012 r. reprezentujące IBE: Dorota Wiszejko-Wierzbicka, Kamila Hernik, Agnieszka Białek zaprezentowały wyniki badania „Teamwork and collaboration within psychological-pedagogical assistance”. Zapoznały się także z pracami badawczymi dotyczącymi tego obszaru, które są prowadzone w innych krajach.
.Nauczyciele i eksperci o zadaniach z „Diagnozy kompetencji gimnazjalistów”
- Opublikowano: 21 Lis 2012
IBE zorganizował spotkanie dla nauczycieli ze szkół, które wzięły udział w tegorocznym badaniu „Diagnoza kompetencji gimnazjalistów”. Badanie zostało przeprowadzone podczas tzw. próbnego egzaminu gimnazjalnego, który szkoły organizują samodzielnie przy użyciu zadań przygotowanych przez CKE i komisje okręgowe. Badanie IBE w losowo wybranych 82 szkołach trwało przez pierwsze dwa dni diagnozy CKE (13 i 14 listopada) i nie objęło testu z języków obcych.
Nauczyciele gimnazjów, które wzięły udział w badaniu, spotkali się z ekspertami instytutu 16 i 17 listopada 2012 r. Dyskutowano w ramach czterech grup przedmiotowych: historia, język polski, matematyka, przedmioty przyrodnicze.
.
Improving skills: Evidence from Secondary analysis of international surveys
- Opublikowano: 17 Lis 2012
Konferencja, która odbyła się na Cyprze w dniach 14-17.11.2012 r., skupiła grono badaczy i decydentów zajmujących się analizą oraz interpretacją danych pozyskanych z międzynarodowych badań edukacyjnych, takich jak: PISA, PIRLS, TIMSS, ESLC, PIAAC i ICILS. Wskazywano możliwości i ograniczenia wykorzystania danych do planowania i rewizji reform systemów oświatowych. Reprezentująca IBE dr Magdalena Szpotowicz przedstawiła wyniki połączenia danych z Europejskiego Badania Kompetencji Językowych ESLC z wynikami egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego oraz z Badaniem Umiejętności Mówienia (BUM) realizowanych przez Pracownię Języków Obcych w 2011 roku. Instytut na konferencji reprezentowała także Agata Gajewska-Dyszkiewicz.
.Kierunki wsparcia oświaty z unijnej perspektywy 2014 – 2020
- Opublikowano: 15 Lis 2012
Zapewnianie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji na wszystkich etapach, wspieranie wczesnej edukacji, dopasowanie kształcenia zawodowego do rynku pracy, zwiększanie prestiżu zawodu nauczyciela – to część działań, które będą wspierane z unijnych funduszy w kolejnych latach, wyliczonych przez Claudię Torres-Bartyzel, dyrektor Departamentu Funduszy Strukturalnych MEN
.