Dobre praktykiPrzedstawiamy zbiór zadań do pracy z uczniem. Naszą intencją jest wsparcie nauczycieli, którzy dokładają starań, by nauka w szkole była coraz ciekawsza. więcej |
|
Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)BIBE to pierwsza w Polsce rozbudowana baza danych poświęcona badaniom edukacyjnym. BIBE zawiera istotne doniesienia naukowe z polskich badań edukacyjnych prowadzonych w latach 1989-2015. więcej |
Nasze badania
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
|
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
|
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
- Opublikowano: 21 Mar 2012
O zespole
Głównym celem działań Zespołu Analiz Średniookresowych (ZAŚ) jest badanie polityk publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru edukacji. Cel ten Zespół osiąga, prowadząc:
- analizy procesów decyzyjnych w ramach polityki edukacyjnej na poziomie centralnym, regionalnym oraz lokalnym, regulacji prawnych oraz mechanizmów i skutków ich wdrażania;
- badania i analizy porównawcze polityk edukacyjnych innych państw;
- badania dyskursu publicznego we wszystkich fazach budowania i implementacji polityk publicznych, ze szczególnym wykorzystaniem analizy zawartości mediów;
- monitorowanie polskiego systemu edukacji.
W swych pracach Zespół Analiz Średniookresowych wykorzystuje w znacznym stopniu istniejące źródła informacji i wiedzy. W szczególności są to wyniki badań realizowanych przez inne zespoły i pracownie IBE, poddane procesom konsolidacji i wtórnej analizy. Dostarczają one wiedzy wykorzystywanej w opracowywanych przez Zespół ekspertyzach i rekomendacjach dla polityki publicznej. W miarę zapotrzebowania, ZAŚ formułuje i zgłasza poszczególnym Zespołom IBE sugestie dotyczące obszarów badań istotnych z punktu widzenia zarówno prowadzonych przez ZAŚ analiz, jak i potrzeb polityki edukacyjnej.
członkowie zespołu
Lider zespołu dr hab. Mikołaj Herbst
Aneta Sobotka - Koordynator
Agnieszka Dziemianowicz-Bąk
dr Jan Dzierzgowski
dr Anna Wojciuk