BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

O projekcie

Projekt systemowy - Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego (Entuzjaści Edukacji) został zrealizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty w latach 2010-2015.

Celem głównym projektu było wzmocnienie systemu edukacji w zakresie badań edukacyjnych oraz zwiększenie wykorzystywania wyników badań naukowych w polityce i praktyce edukacyjnej oraz w zarządzaniu oświatą.

Rada Programowa projektu "Entuzjaści Edukacji"
 

Posłuchaj Kim są Entuzjaści Edukacji

Wywiad dla Polskiego Radia z dyrektorem IBE Michałem Federowiczem

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

 Broszura dotycząca projektu Entuzjaści Edukacji 

Cele szczegółowe:

1. Stworzenie zasobów informacyjnych dla polityki edukacyjnej, w oparciu o interdyscyplinarne badania funkcjonowania podstaw programowych w rzeczywistości szkolnej, badania nad jakością i efektywnością edukacji w obszarze uwarunkowań wewnątrzszkolnych, instytucjonalnych, ekonomicznych oraz w kontekście potrzeb rynku pracy.

2. Monitorowanie systemu edukacji i działalności badawczej w kraju i za granicą w celu doskonalenia polskiego systemu edukacji poprzez inwentaryzację adekwatnych badań krajowych i zagranicznych oraz prowadzenie syntetycznych analiz.

3. Wzmocnienie instytucjonalnego i kadrowego rozwoju badań edukacyjnych poprzez rozwinięcie działań Instytutu Badań Edukacyjnych jako ośrodka, który w trwały sposób skupia kadry i systematycznie gromadzi doświadczenia w interdyscyplinarnym podejściu do badań edukacyjnych oraz dysponuje adekwatną biblioteką i zapleczem organizacyjnym. Rozwój poprzez inicjowanie oraz zawiązywanie sieci współpracy krajowych i zagranicznych instytucji prowadzących badania w tej dziedzinie i kształcących wysoko wykwalifikowaną kadrę badawczą na studiach podyplomowych i doktoranckich. Wspieranie tych ośrodków w sposób ukierunkowany na rozwój badań edukacyjnych i wymianę doświadczeń w interdyscyplinarnym podejściu do badań.

4. Dotarcie z informacjami o rezultatach projektu do szeroko rozumianych środowisk oświatowych – głównie nauczycieli, dyrektorów szkół i pracowników samorządowych, a także uczniów i rodziców, studentów, partnerów społecznych, ludzi nauki; dostarczenie im na portalu internetowym w domenie publicznej baz danych i narzędzi wytworzonych w ramach projektu w postaci dogodnej do korzystania, umożliwiającej w sposób przystępny dla szerokiego odbiorcy interaktywną eksplorację danych stosownie do własnych potrzeb użytkownika.

 

Poprzez działania podejmowane do 2015 mamy zamiar:

  • poprawić stan wiedzy o funkcjonowaniu, przemianach i efektach systemu edukacji

Systematycznie prowadzone badania krajowe i monitorowane badania zagraniczne oraz syntetyczne analizy ich wyników dadzą rzetelną podstawę do prowadzenia skutecznej polityki edukacyjnej odpowiadającej zmianom na rynku pracy.

  • dostarczyć narzędzi do pracy z uczniem i upowszechnić wykorzystanie badań w praktyce

W ramach badań nad dydaktykami przedmiotowymi wypracowane zostaną narzędzia pomiaru osiągnięć edukacyjnych oraz narzędzia do prowadzenia badań edukacyjnych przez nauczycieli, które umożliwią doskonalenie praktyki kształcenia i uczenia się. Na portalu internetowym udostępnione będą bazy danych i narzędzia w postaci przystępnej dla szerokiego odbiorcy.

  • wzmocnić zaplecze instytucjonalne dla nowoczesnych badań edukacyjnych

Sieć współpracy krajowych i zagranicznych instytucji i osób prowadzących badania w tej dziedzinie oraz wymiana doświadczeń w interdyscyplinarnym podejściu do badań edukacyjnych pozwoli zwiększyć kumulatywność i poprawi jakość badań. Nowoczesne kadry badawcze będą się kształcić na utworzonych w tym celu studiach doktoranckich i podyplomowych.

  • zwiększyć dostęp do informacji

Baza informacji o badaniach edukacyjnych oraz portal internetowy udostępniający wyniki interdyscyplinarnych badań funkcjonowania podstaw programowych w rzeczywistości szkolnej, wewnątrzszkolnych, instytucjonalnych i ekonomicznych uwarunkowań działania systemu edukacji także w kontekście rynku pracy. Odbiorcy rezultatów projektu to szeroko rozumiane środowiska edukacyjne – głównie nauczyciele, dyrektorzy szkół i pracownicy samorządowi, a także uczniowie i rodzice, studenci, partnerzy społeczni, ludzie nauki.

 

 

.

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...