Nowoczesne narzędzia w diagnozie indywidualnej dzieci
- Opublikowano: 9 Paź 2014
TNS Polska i Fundacja CBOS na zlecenie Instytutu Badań Edukacyjnych organizują seminaria i warsztaty poświęcone wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi w diagnozie indywidualnej dzieci.
W ramach Warsztatów zaprezentowane zostaną Test Umiejętności na Starcie Szkolnym, Test Pamięci Roboczej oraz Skale społeczno-emocjonalne. Uczestnicy zostaną przeszkoleni z obsługi tabletów i realizowania testów na tabletach.
Warsztaty prowadzone będą w grupach maksymalnie 30-osobowych, przez doświadczonych specjalistów, zajmujących się na co dzień diagnozą indywidualną dzieci.
Warsztaty
Jaki będzie plan warsztatów?
Dzień 1.
10:00-11:00 Rejestracja
11:00-11:15 Powitanie
11:15-13:30 Seminarium – Wstęp do diagnozy, prezentacja skal społeczno-emocjonalnych
13:30-14:15 Przerwa obiadowa
14:15-14:45 Prezentacja narzędzia badawczego TUNSS
14:45-15:15 Prezentacja narzędzia badawczego TPR
15:15-15:45 Przerwa kawowa
15:45-16:45 Warsztaty – Tablet, jako narzędzie diagnosty
16:45-18:00 Warsztaty – Wykorzystanie tabletu do realizacji testu narzędziem TUNSS, część I
18:00-18:20 Przerwa kawowa
18:20-19:30 Warsztaty – Wykorzystanie tabletu do realizacji testu narzędziem TUNSS, część I – cd.
Dzień 2.
9:00-11:00 Warsztaty - Wykorzystanie tabletu do realizacji testu narzędziem TUNSS, część II
11:00-11:30 Przerwa kawowa
11:30-13:15 Warsztaty - Wykorzystanie tabletu do realizacji testu narzędziem TPR
13:15-14:00 Przerwa obiadowa
14:00-16:00 Warsztaty - Wykorzystanie tabletu do realizacji testu narzędziem TUNSS, część III
16:00-16:30 Warsztaty - TUNSS i TPR podsumowanie
Co zapewnia organizator?
- Bezpłatny udział w Warsztatach.
- Materiały dotyczące pracy z testami TUNSS i TPR.
- Wypożyczenie tabletu na 6 miesięcy.
- Bezpłatny nocleg – w pokojach 2-osobowych, w hotelu trzygwiazdkowym.
- Wyżywienie: śniadanie w hotelu oraz lunch i przerwy kawowe podczas warsztatów.
Na jakich warunkach udostępniane będą tablety?
Tablety bezpłatnie wypożyczymy uczestnikom warsztatów na 6 miesięcy. Tablety wypożyczane będą w celu wykorzystania podczas pracy w poradni – do realizacji testów TUNSS i TPR.
Wypożyczenie odbędzie się na podstawie umowy użyczenia, o której podpisanie poprosimy uczestników. Wzór umowy prześlemy do Państwa po zarejestrowaniu się na udział w Warsztatach.
O co poprosimy uczestników warsztatów?
Ponieważ realizowany projekt ma na celu sprawdzenie, czy testy TUNSS i TPR są przydatne w codziennej praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznych, warunkiem udziału w warsztatach jest zobowiązanie się do:
- wykonania przynajmniej czterech pomiarów testem TUNSS;
- wykonania przynajmniej czterech pomiarów testem TPR;
- podłączenia tabletu do Internetu przynajmniej raz na 3 miesiące i automatycznego przesłania zanonimizowanych wyniki testów do IBE;
- dwukrotnego wypełnienia ankiety ewaluacyjnej dotyczącej TUNSS i TPR.
Dzięki Państwa zaangażowaniu możliwe będzie sprawdzenie i ew. ulepszenie obu narzędzi, tak aby w przyszłości mogli je Państwo z powodzeniem wykorzystywać w swojej pracy.
Jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania związane z uczestnictwem w Warsztatach, prosimy o kontakt:
e-mail: poradnie@ibe.edu.pl
Narzędzia diagnostyczne
Opis narzędzi diagnostycznych
Test Umiejętności Na Starcie Szkolnym (TUNSS) oraz Test Pamięci Roboczej (TPR) powstały w ramach projektów realizowanych przez Instytut Badań Edukacyjnych. Oba testy przeznaczone są dla dzieci rozpoczynających naukę w szkole podstawowej i służą do diagnozy indywidualnej.
Są to nowatorskie testy, przygotowane w formie bardzo atrakcyjnej dla dzieci i rozwiązywane przez nie na tabletach. Przygotowane zostały w Polsce i, co bardzo ważne, posiadają polskie normy.
W ramach realizowanego obecnie projektu ponad 500 diagnostów z poradni psychologiczno-pedagogicznych z całej Polski zostanie przeszkolonych w zakresie przeprowadzania testów TUNSS i TPR. Zostaną im także udostępnione tablety, aby mogli wdrożyć oba testy do swojej codziennej pracy.
Test Umiejętności na Starcie Szkolnym (TUNSS)
Test został przygotowany w Instytucie Badań Edukacyjnych. Sprawdza umiejętności dzieci istotne z punktu widzenia nauki pisania, czytania i matematyki, m.in. sprawność manualną, spostrzegawczość, umiejętność porównywania wielkości przedmiotów.
W odróżnieniu od popularnych skal szacunkowych, TUNSS jest testem wykonania, mierzącym faktyczne umiejętności poprzez próbki zachowania dziecka, nie zaś opinie o tych możliwościach wyrażane przez rodziców, nauczycieli czy same dzieci.
Po drugie, jest testem realizowanym w nowoczesnej formie – rozwiązywanym na tabletach, co przypomina bardziej grę niż badanie testowe. To niebagatelna zaleta, jeśli wziąć pod uwagę, że w dzisiejszej szkole testy zagościły na dobre i coraz trudniej wzbudzić motywację dzieci do ich wykonywania. Nowostworzony test radzi sobie z tym znakomicie, eliminując przy tym skutecznie lęk przed ocenianiem.
Po trzecie, TUNSS to test w pełni adaptatywny, a więc, w pewnym sensie „instrument inteligentny” – który diagnozując umiejętności, dopasowuje trudność zadań do tego, co dziecko już potrafi: w efekcie samo badanie trwa krótko, a dzieci nie muszą ani zmagać się z zadaniami zbyt trudnymi, ani przesadnie łatwymi.
Test Pamięci Roboczej
Test Pamięci Roboczej jest unikatowym i bardzo nowoczesnym narzędziem do pomiaru pamięci roboczej u dzieci w wieku sześciu i siedmiu lat, za pomocą odpowiedniej aplikacji na tablecie. Pamięć robocza - jako mechanizm integrujący procesy uwagowe i pamięciowe - jest bardzo ważnym konstruktem współczesnej psychologii poznawczej, ponieważ umożliwia diagnozę potencjału poznawczego jednostki w sposób odrębny od diagnozy poziomu wiedzy. Pamięć robocza jest ważnym predyktorem osiągnięć szkolnych.
Skale społeczno-emocjonalne
We wrześniu 2013 roku w Instytucie Badań Edukacyjnych rozpoczęto realizację projektu badawczego „Standaryzacja baterii narzędzi do diagnozy psychospołecznego funkcjonowania dziecka w wieku 1,5 – 5,5 lat”, którego celem było przygotowanie zestawu narzędzi kwestionariuszowych pozwalających na diagnozę rozwoju społecznego i emocjonalnego małych dzieci.
Podczas realizacji projektu opracowano trzy narzędzia kwestionariuszowe pozwalające na pomiar funkcjonowania dziecka w różnorodnych obszarach:
- Kwestionariusz Styl adaptacji pozwala na diagnozę dwóch wymiarów funkcjonowania społecznego: (1) uspołecznienie, charakteryzujące się posiadaniem kompetencji społecznych prowadzących do zaangażowania dziecka w nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów społecznych oraz (2) eksternalizacja, przejawiająca się w podejmowaniu przez dziecko zachowań buntowniczych, negatywistycznych i agresywnych;
- Kwestionariusz Reakcja na nowość pozwala na ocenę szybkości adaptacji dziecka do nowych warunków oraz sposobu reagowania przez nie na nowe bodźce: osoby, miejsca, przedmioty;
- Kwestionariusz Koncentracja pozwala na ocenę zdolności dziecka do wykonywania zadań wymagających skupienia uwagi i wytrwałości.
Kwestionariusze są adresowane do rodziców, którzy udzielają informacji na temat funkcjonowania ich dziecka i pozwalają na dokonanie szybkiej oceny rozwoju dziecka w danym obszarze oraz zaplanowanie dalszych kroków diagnostycznych mających na celu pogłębienie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka i rodziny.
Adresy, dojazd do hoteli
Adresy i wskazówki dojazdu do hoteli
TORUŃ (27-28 X):
Hotel Mercure Helios Toruń Centrum
ul. Kraszewskiego 1/3
87-100 Toruń
Tel. : ( 48)56/6196550
Hotel Mercure Helios usytuowany jest w centrum Torunia:
5 minut od Starego Miasta
15 minut od dworca PKP Toruń Główny (autobusy 12, 13, 36)
15 minut od dworca PKP Toruń Miasto (tramwaj 2, autobus 51)
10 minut od dworca PKS – (tramwaj 1, 2)
Mapa: http://www.openstreetmap.org/?mlat=53.01323&mlon=18.59666#map=16/53.0132/18.5967
LUBLIN (3-4 XI):
Hotel Victoria
ul. Narutowicza 58/60
20-016 Lublin
tel.: 48 81 532 70 11-13
fax.: 48 81 532 90 26
Hotel Victoria usytuowany jest w centrum Lublina:
20 minut od Zamku
10 minut od dworca PKP (trolejbus linii 150)
15 minut od dworca PKS (autobusy linii 32 i 39)
40 minut od lotniska Lublin Świdnik
Mapa: http://www.openstreetmap.org/?mlat=51.24174&mlon=22.55539#map=19/51.24175/22.55539
KATOWICE (17-18 XI):
ANGELO HOTEL KATOWICE
Sokolska 24
40-086 Katowice
tel.: 48 32 783 81 00
Angelo Hotel Katowice usytuowany jest w centrum Katowic:
10 minut od hali widowiskowo-sportowej Spodek
10 minut od dworca PKP (autobusy linii 0, 12, 600)
10 minut od dworca PKS
35 minut od lotniska Katowice Pyrzowice
Mapa: http://www.openstreetmap.org/?mlat=50.26363&mlon=19.01655#map=18/50.26364/19.01655
POZNAŃ (13-14 XI):
Hotel Mercure Poznań Centrum
ul. Roosevelta 20
60-829 Poznań
Tel. : ( 48)61/8558000
Hotel Mercure Poznań Centrum usytuowany jest w centrum Poznania:
10 minut od Międzynarodowych Targów Poznańskich
10 minut od dworca PKP Poznań Główny (tramwaje 8, 10, 11)
15 minut od dworca PKS (tramwaj 6, 10)
30 minut od lotniska Poznań Ławica
Mapa: http://www.openstreetmap.org/?mlat=52.40862&mlon=16.91168#map=18/52.40862/16.91168
Kontakt
Kontakt
Jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania związane z uczestnictwem w Warsztatach, prosimy o kontakt:
e-mail: poradnie@ibe.edu.pl
Infolinia:
698 631 353 – dla osób zaproszonych na warsztaty do Torunia i Poznania
501 140 836 lub 501 140 874 – dla osób zaproszonych na warsztaty do Lublina i Katowic
Szkoła z Lekcją Dobrej Historii
- Opublikowano: 1 Sie 2014
Szkoły z LDH
Szanowni Państwo,
prezentujemy poniżej listę szkół wyróżnionych dotychczas przez specjalistów Instytutu Badań Edukacyjnych tytułem „Szkoła z Lekcją Dobrej Historii”. To szkoły, w których uczy się historii z pasją, ciekawie i na wysokim poziomie.
Lista Szkół z Lekcją Dobrej Historii
województwo dolnośląskie
- Zespół Szkół w Kamiennej Górze (pow. kamiennogórski)
- Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Armii Krajowej w Strzelinie
- Gimnazjum Aslan im. C.S. Lewisa w Głogowie
województwo kujawsko-pomorskie
- ZPO im. hm Janka Bytnara "Rudego" w Lubieniu Kujawskim (powiat włocławski)
- Gimnazjum nr 34 im. Tony'ego Halika w Toruniu
- Gimnazjum nr 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zygmunta Wilkońskiego w Inowrocławiu
województwo lubuskie
- Gimnazjum nr 1 w Zielonej Górze
województwo łódzkie
- Gimnazjum im. Czesława Miłosza w Topoli Królewskiej (pow. łęczycki)
województwo małopolskie
- Gimnazjum w Siedliskach (pow. gorlicki)
- Gimnazjum im. ks. St. Słotwińskiego w Kamieniu
- Gimnazjum nr 3 w Bachowicach (pow. wadowicki)
- Społeczne Gimnazjum nr 7 im. J. Słowackiego w Krakowie
- XVI Liceum Ogólnokształcące im. K.K. Baczyńskiego w Krakowie
województwo mazowieckie
- Szkoła Podstawowa, Gimnazjum i Liceum "Strumienie" w Józefowie (pow. otwocki)
- Gimnazjum nr 91 im. Stanisława Staszica w Warszawie
- Gimnazjum nr 124 im. Polskich Noblistów w Warszawie
- Prywatne Gimnazjum nr 22 Lauder-Morasha w Warszawie
województwo podkarpackie
- Publiczne Gimnazjum w Grabinach (pow. dębicki)
województwo pomorskie
- Zespół Szkół Chłodniczych i Elektronicznych w Gdyni
- Gimnazjum Programów Indywidualnych w Gdańsku Oliwie
województwo śląskie
- Zespół Szkół Ogólnokształcących w Mysłowicach
- Gimnazjum w Jasienicy (pow. bielski)
- Gimnazjum im. I. Sendler w Toszku (pow. gliwicki)
- I Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Powstańców w Rybniku
województwo świętokrzyskie
- Zespół Szkół Publicznych Nr 1 w Skarżysku-Kamiennej
województwo wielkopolskie
- Zespół Szkół w Mosinie (pow. poznański)
- Zespół Szkół w Rogalinku
- Gimnazjum nr 113 przy Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Niesłyszących im. J. Sikorskiego w Poznaniu
województwo zachodniopomorskie
- Społeczne Gimnazjum Językowe Nasza Szkoła/Zespół Szkół nr 7 im. B. Bukowskiego w Koszalinie
- Gimnazjum nr 3 im. Mikołaja Kopernika w Wałczu
O akcji
Szkoła z Lekcją Dobrej Historii
to akcja Instytutu Badań Edukacyjnych mająca na celu wyróżnienie szkół, w których uczy się historii z pasją, ciekawie i na wysokim poziomie.
Chcemy, aby dzięki tej akcji uczniowie wybierający szkołę mogli dowiedzieć się, gdzie lekcje historii mogą być prawdziwą przygodą.
Chcemy również zmotywować szkoły do podejmowania starań, aby jak najlepiej uczyć tego przedmiotu.
Dobrym przykładem takich starań jest udział nauczycieli w konkursie Lekcja Dobrej Historii. Dlatego też na pierwszym etapie naszej akcji wyróżniliśmy szkoły zwycięzców I, II i III edycji tego konkursu. W przyszłości podstawą do przyznania wyróżnienia będą też dobre praktyki zgłoszone przez szkoły poza konkursem.
Szkoły, które zostaną wyróźnione jako Szkoły z Lekcją Dobrej Historii:
- znajdą się na liście szkół opublikowanej na tej stronie;
- otrzymają zaświadczenie o otrzymaniu tego wyróżnienia;
- będą mogły oznaczać graficzną sygnaturą „Szkoła z Lekcją Dobrej Historii” swoje strony internetowe i materiały informacyjne; pliki z tą sygnaturą w różnych formatach dostępne są w zakładce Do pobrania.
Zapraszamy do wzięcia udziału w akcji „Szkoła z Lekcją Dobrej Historii”. W razie jakichkolwiek pytań, zapraszamy do zakładki Kontakt.
Zgłoś szkołę
Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w akcji Szkoła z Lekcją Dobrej Historii, w ramach której szkołom,
w których historii uczy się ciekawie, z pasją i na wysokim poziomie, specjaliści Instytutu Badań Edukacyjnych przyznają tytuł „Szkoła z Lekcją Dobrej Historii”.
Propozycja ta skierowana jest do szkół gimnazjlanych i ponadgimnazjalnych.
W jaki sposób szkoła może uzyskać taki tytuł?
Wystarczy, że nauczyciel historii uczący w danej szkole zgłosi swój sprawdzony w praktyce pomysł dotyczący prowadzenia lekcji historii, który spełni wymienione niżej kryteria.
Może być to zarówno przedstawienie całej lekcji, jak i jej fragmentu (np. sposób pracy z tekstem źródłowym). Mogą Państwo również opisać cykl lekcji (które dotyczą jednego zagadnienia). Nie wymagamy od Państwa sporządzenia standardowego konspektu lekcji, ważny jest dla nas tylko sposób, w jaki Państwo przeprowadzili zajęcia lub pracę z materiałami źródłowymi.
Czytelny opis praktyki należy wysłać na adres Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE: pphistoria@ibe.edu.pl
Jeśli zgłoszona praktyka będzie spełniała podane kryteria, szkoła, w której uczy autor zgłoszonej praktyki, otrzyma tytuł „Szkoła z Lekcją Dobrej Historii”.
Zgłaszana praktyka musi spełniać wszystkie z podanych niżej kryteriów:
1. Praktyka powinna zawierać autorskie i twórcze podejście do wybranych zagadnień. Zgłaszający powinien być jej autorem. Praktyka nie może opierać się na rozwiązaniach opublikowanych już w wydawnictwach edukacyjnych.
2. Praktyka powinna być jasno i precyzyjnie opisana wraz z wszelkimi komentarzami, które mogą pomóc nauczycielowi w jej w realizacji (np. powinna zawierać opis potencjalnych problemów).
3. Celem praktyki powinno być kształcenie umiejętności ogólnych podstawy programowej. Z opisu powinno jasno wynikać, że zadeklarowana umiejętność jest faktycznie kształtowana. W związku z tym szczególnie cenne będą te praktyki oparte na pracy z materiałem źródłowym (tekst, mapa, ikonografia).
4. Praktyka powinna być uniwersalna i użyteczna dla innych nauczycieli. Jej wdrożenie nie powinno sprawiać nauczycielom kłopotu pod względem technicznym i merytorycznym.
Do pobrania
Zapraszamy do pobierania sygnatur (logotypów) akcji Szkoła z Lekcją Dobrej Historii.
Przygotowaliśmy dla Państwa pliki w różnych przestrzeniach kolorów i formatach: PNG, JPG, PSD i EPS.
Poniżej znajdują się też linki do praktyk nagrodzonych w poprzednich edycjach konkursu „Lekcja Dobrej Historii, gdzie można pobrać potrzebne do ich realizacji materiały.
Logotyp Szkoła z LDH:
- plik PNG (mała rozdzielczość)
- plik PNG (duża rozdzielczość)
- plik JPG (RGB)
- plik AI (CMYK)
- plik EPS (CMYK)
Plakat z informacją o konkursie
Niektóre nagrodzone praktyki:
Polska pierwszych Piastów – powtórzenie
Rozbiory Polski – mapa mentalna
Społeczeństwo i samorząd średniowiecznego miasta
Więcej: tutaj
Kontakt
W sprawach dotyczących zgłaszania dobrych praktyk zapraszamy do kontaktowania się z Pracownią Historii Instytutu Badań Edukacyjnych:
W razie jakichkolwiek pytań związanych z akcją „Szkoła z Lekcją Dobrej Historii” zapraszamy do skontaktowania się z organizatorami akcji "Szkoła z Lekcją Dobrej Historii":
Konferencje sierpień 2014
- Opublikowano: 22 Lip 2014
Zaproszenie
Szanowni Państwo,
Instytut Badań Edukacyjnych oraz Kuratoria Oświaty w: Olsztynie, Gdańsku, Bydgoszczy, Poznaniu i Wrocławiu organizują cykl konferencji regionalnych pt. Pierwszy dzień, tydzień, miesiąc i rok: wsparcie dla nauczycieli sześciolatków.
Konferencje odbędą się kolejno:
- w Olsztynie, 25 sierpnia br.;
- w Gdyni, 26 sierpnia br.;
- w Bydgoszczy, 27 sierpnia br;
- w Poznaniu, 28 sierpnia br.;
- we Wrocławiu, 29 sierpnia br.
Opiekę merytoryczną nad wydarzeniami sprawują prof. dr hab. Anna I. Brzezińska z Instytutu Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Zespołu Wczesnej Edukacji Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie oraz prof. dr hab. Ewa Filipiak z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, a patronatem objęli je JM Rektorzy dwóch uczelni - Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Celem konferencji jest wsparcie merytoryczne, metodyczne i psychologiczne nauczycieli klas pierwszych, w których dzieci 6-letnie rozpoczną realizację obowiązku szkolnego 1 września 2014 roku.
W czasie konferencji przedstawionych zostanie pięć wykładów z prezentacją, a uczestnicy otrzymają pakiet broszur, dotyczących pracy rodziny i szkoły z 6-letnim dzieckiem w roli ucznia.
Ponadto, na stronie www.eduentuzjasci.pl/dziecko-nastolatek zamieszczone są do pobrania materiały edukacyjne dla nauczycieli.
Rejestracja uczestników konferencji w Gdyni, Bydgoszczy, Poznaniu i Wrocławiu zakończyła się.
Rekrutację prowadzą właściwe lokalizacjom Kuratoria Oświaty.
Programy
Program konferencji:
- w Olsztynie, 25 sierpnia br. pobierz pdf
- w Gdyni, 26 sierpnia br. pobierz pdf
- w Bydgoszczy, 27 sierpnia br. pobierz pdf
- w Poznaniu, 28 sierpnia br. pobierz pdf
- we Wrocławiu, 29 sierpnia br. pobierz pdf
Materiały
Materiały informacyjne dla nauczycieli
- Wyprawka nauczyciela klasy pierwszej. O czym warto wiedzieć? Co warto przemyśleć? O czym trzeba pamiętać?
Anna I. Brzezińska, Barbara Murawska, Marta Molińska, Aleksandra Ratajczyk
[pobierz broszurę w pdf - 0,6 MB] - Pierwszy dzień, tydzień, miesiąc, rok dziecka w szkole - co można zrobić?
Anna I. Brzezińska
[pobierz broszurę w pdf - 0,5 MB] - Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Ewa Lemańska-Lewandowska
[pobierz broszurę w pdf - 1,4 MB] - Kiedy nauczyciel klasy pierwszej staje się osobą znaczącą dla uczniów?
Ewa Filipiak
[pobierz broszurę w pdf - 0,5 MB] - Wychowanie do samodzielności – wyzwanie dla nauczycieli i rodziców
Joanna Matejczuk
[pobierz broszurę w pdf - 0,5 MB] - Jak pracować z dziećmi i rodzicami
Magdalena Czub
[pobierz broszurę w pdf - 0,5 MB]
Prezentacje z konferencji
- Kiedy nauczyciel klasy I staje się osobą znaczącą dla uczniów?
Ewa Filipiak
[pobierz prezentację w pdf - 1,8 MB] - Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Ewa Lemańska-Lewandowska
[pobierz prezentację w pdf - 1,2 MB] - Jak pomóc dziecku w okresie adaptacji w klasie I ?
Magdalena Czub
[pobierz prezentację w pdf - 1,2 MB] - R A Z E M Relacje – Aktywność – Zabawa – Emocje – Miejsce czyli jak efektywnie ucząc dzieci mieć z tego przyjemność?
Joanna Matejczuk
[pobierz broszurę w pdf - 1,6 MB] - Jak wykorzystać wyniki badań nad funkcjonowaniem dzieci dla wspomagania ich rozwoju w szkole?
Anna I. Brzezińska
[pobierz broszurę w pdf - 2,2 MB]
Plakat - Niezbędnik Dobrego Nauczyciela
[pobierz plakat w pdf - 0,5 MB]
Zespoły i pracownie badawcze
- Opublikowano: 11 Gru 2013
Od strony badawczej projekt realizowały następujące jednostki:
- Zespół Analiz Osiągnięć Uczniów
- Zespół Analiz Średniookresowych
- Zespół Badań Nauczycieli
- Zespół Dydaktyk Szczegółowych
- Zespół Edukacji i Rynku Pracy
- Zespół Ekonomii Edukacji
- Zespół Specyficznych Zaburzeń Uczenia
- Zespół Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia
- Zespół Wczesnej Edukacji
- Zespół Współpracy Krajowej i Zagranicznej:
Jednostki te wspierane były przez Zespół Administracyjno-Organizacyjny oraz Zespół Technologii Informacyjnych IBE.
Działania mające na celu dotarcie z rezultatami projektu do społeczeństwa (wydawanie publikacji i materiałów informacyjnych, kongresy polskiej edukacji, konferencje, seminaria, kampanie informacyjne, kontakt z mediami, konkursy, strony internetowe i media społecznościowe) realizowały Zespół Upowszechniania oraz Zespół Komunikacji Społecznej IBE.
.