BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Zespół Specyficznych Zaburzeń Uczenia

Na czele zespołu stoi prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis. Pod jej przewodnictwem Zespół realizuje dwa projekty:

1. Specyficzne zaburzenie językowe (SLI) – diagnoza i interwencja

Projekt ma na celu stworzenie wystandaryzowanych narzędzi do badania poziomu językowego dziecka, które pozwolą na różnicowanie dzieci o typowym rozwoju językowym od dzieci z SLI, opóźnieniem mowy i innymi zaburzeniami językowymi (LI). Jego efekty pozwolą rozwiązać problem kilkuset tysięcy dzieci w Polsce, które – w wyniku nierozpoznanego właściwego zaburzenia – nie mogą otrzymać odpowiedniej pomocy, co ma negatywny wpływ na życie ich i ich rodzin (szacuje się, że w Polsce ok. 300 000 dzieci w wieku 4-14 lat cierpi na SLI). Badaniami w ramach tego projektu kieruje dr hab. Magdalena Smoczyńska.

2. Wczesna diagnoza specyficznych zaburzeń czytania i pisania

Projekt dotyczy wczesnej diagnozy specyficznych zaburzeń czytania i pisania, przede wszystkim dysleksji rozwojowej. Jego celem jest ustalenie tego, jakie deficyty poznawcze u dzieci rozpoczynających naukę czytania są predykcyjne dla tych zaburzeń.

Głównym celem aplikacyjnym projektu jest opracowanie nowoczesnych narzędzi diagnostycznych do diagnozy przesiewowej i różnicowej dla specyficznych zaburzeń czytania i pisania, szczególnie dysleksji, na starcie edukacji szkolnej, pozwalających na określenie indywidualnych profili deficytów poznawczych oraz na trafne (tj. dostosowane do indywidualnych potrzeb) planowanie działań interwencyjnych (profilaktycznych, terapeutycznych, edukacyjnych), co w znacznym stopniu może poprawić osiągnięcia edukacyjne tych dzieci. Badaniami kieruje prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis.

.

Zespoły, badania, ludzie

  • Badania przesiewowe dotyczące rozwoju mowy dzieci w wieku od 2 do 3 lat
  • Badanie rozwoju mowy dzieci w wieku od 8 miesięcy do 3 lat
  • Komputerowa Ocena Funkcji Fonologicznych FUNFON
  • Prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...