BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Prace nad badaniem TALIS

Instytut Badań Edukacyjnych na zlecenie MEN prowadzi badanie Teaching and Learning International Survey (TALIS) zainicjowane przez OECD. Ma ono pomagać krajom dokonywać oceny polityki edukacyjnej i wybierać takie drogi, które gwarantują najbardziej efektywne kształcenie. Międzynarodowy i polski raport z badania TALIS 2008 zostały opublikowane w 2009 r. Kolejne badanie ma odbyć się na przełomie 2013 i 2013 roku.
W ramach przygotowań do niego eksperci IBE uczestniczą w wielu konferencjach, spotkaniach i wyjazdach studyjnych.

Obecni byli na: spotkaniu organizowanym przez OECD 7-9.12.2008 r. w Paryżu, na spotkaniu rady państw uczestniczących w projekcie 18-21.10.2009 r. w Paryżu, na spotkaniu dotyczącym badania nauczycieli 24-26.02.2010 r. w Paryżu, na konferencji dotyczącej dalszych badań TALIS 28.04 – 1.05.2010 w Antalyi, na spotkaniu dotyczącym TALIS i badania PIAAC 8-10.09.2010 w Paryżu, na spotkaniu rady państw uczestniczących w projekcie 26-29.09.2010 r. w Oslo, na spotkaniu roboczym komitetu TALIS12-14.01.2011 w Paryżu, 3-8.04.2011 w Hamburgu, na spotkaniu Komitetu Sterującego TALIS 2013 oraz spotkaniu poświęconym konceptualizacji badania początkujących nauczycieli matematyki 6-11.06.2011 w Paryżu i Waszyngtonie, na 12. spotkaniu rady państw uczestniczących w projekcie 27-28.10.2011 w Paryżu, na spotkaniu grupy roboczej TALIS 2013 12.11-18.12.2011 r. w Meksyku, na szkoleniu na temat doboru próby i danych 8-11.01.2012 r. w Hamburgu, na spotkaniu Komitetu Sterującego TALIS 2013 9-11.05.2012 r. w Holandii.

Podczas każdego ze spotkań pracowano nad rozwojem badania środowiska uczenia się i warunków pracy nauczycieli. Np. w czerwcu 2011 r. pracownicy IBE Michał Sitek i Magdalena Krawczyk-Radwan wraz z badaczami z innych krajów pracowali nad priorytetami i zakresem badania początkujących nauczycieli w ramach projektu FIRSTMATH. Przedstawili też prezentację na temat systemu kształcenia nauczycieli w Polsce, polskich wyników TEDS-M, statystyk dotyczących młodych nauczycieli matematyki i doświadczeń IBE z jakościowego badania początkujących nauczycieli.

W październiku 2011 r. Magdalena Krawczyk-Radwan wraz z przedstawicielem MEN wzięła udział w spotkaniu rady państw uczestniczących w projekcie, na którym ustalono, jak będzie wyglądać badanie próbne TALIS 2013 oraz ostatecznie przedyskutowano kwestionariusz badania próbnego.

Z kolei Radosław Piwowarski i Magdalena Krawczyk-Radwan w listopadzie 2011 r. wraz z kierownikami krajowymi TALIS 2013 z ok. 30 krajów zatwierdzali narzędzia badawcze oraz ustalali strategię i realizację badania próbnego na poziomie krajowym.

.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Eduardo Andere o sekretach sukcesów edukacyjnych krajów z czołówki rankingu PISA
  • Uczenie i nauczanie matematyki - relacja z konferencji "Zawód nauczyciel"
  • Konferencja: Zawód nauczyciel.
  • Co wiemy o polskich nauczycielach i stanie polskiej edukacji - czwarta edycja "Raportu o stanie edukacji"
  • Rusza największe badanie nauczycieli - TALIS 2013

Publikacje

  • Jak skutecznie współpracować i komunikować się z rodzicami i społecznością lokalną - broszura informacyjna
  • Jak skutecznie współpracować i komunikować się z rodzicami i społecznością lokalną. Poradnik dla nauczycieli i dyrektorów
  • Laboratorium Mikrobadań IBE - raport z badania
  • Nauczyciele a osiągnięcia szkół (na podstawie danych TALIS i wyników egzaminu gimnazjalnego)
  • Początkujący nauczyciele. Raport z badania jakościowego.

Zespoły, badania, ludzie

  • Analiza regulacji prawnych zawodu nauczyciela w Polsce
  • Analiza regulacji prawnych zawodu nauczyciela w Polsce (2)
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Badanie początkujących nauczycieli
  • Bezpieczeństwo w szkole, klimat szkoły, klimat klasy wśród uczniów, nauczycieli i dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych

Seminaria i konferencje

  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Konferencja: Zawód nauczyciel.

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...