BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Opinie IBE

Ewaluacja wewnętrzna projektu EWD

Opublikowano: 28 Kwi 2014

O badaniu

O badaniu

Zespół Współpracy Krajowej i Zagranicznej przeprowadził w 2013 roku badania dotyczące wykorzystania edukacyjnej wartości dodanej (EWD) przez szkoły. Badania prowadzone były i finansowane w ramach ewaluacji wewnętrznej projektu systemowego Działania 3.2. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Badania dotyczące rozwoju metodologii szacowania wskaźnika edukacyjnej wartości dodanej (www.ewd.edu.pl).

Edukacyjna wartość dodana jest jedną z metod statystycznych analizowania wyników egzaminacyjnych, rozwijaną w Polsce przy wsparciu środków publicznych od 2005 roku. Efektem zastosowania metody są wskaźniki EWD, które są miarą efektywności nauczania w danej szkole w zakresie sprawdzanym egzaminami zewnętrznymi. Obecnie wskaźniki EWD wyliczono i udostępniono na stronie projektu EWD dla szkół gimnazjalnych, liceów i techników. Trwają prace nad opracowaniem wskaźników dla szkół podstawowych.

Bardzo dziękujemy dyrektorom badanych szkół, nauczycielom, pracownikom organów prowadzących oraz wizytatorom ds. ewaluacji zewnętrznej szkół za udział w badaniach.

Cele badania

Ewaluacja miała na celu odpowiedzieć na pytanie o to, w jakim stopniu projekt EWD został wdrożony skutecznie, a jego rezultaty są użyteczne dla różnych odbiorców systemu edukacji. Przeanalizowano również trafność konstrukcji projektu EWD w odniesieniu do opisu jego celów, produktów i rezultatów (tj. logiki wewnętrznej projektu) oraz ich powiązania z założonymi w dokumentach programowych POKL wskaźnikami Działania 3.2.

Metodologia

Badanie składało się z następujących etapów:

1) badania jakościowego w ramach studiów przypadku dotyczących 11 szkół gimnazjalnych, w którym przeprowadzono wywiady indywidualne z dyrektorami szkół, pracownikami organów prowadzących oraz wizytatorami ds. ewaluacji zewnętrznej szkół. Badanie terenowe przeprowadziło konsorcjum firm Millward Brown SMG/KRS i PBS w okresie od 14 czerwca do 4 września 2013 roku.

2) badania ilościowego na reprezentatywnej próbie 1 223 szkół, dla których opublikowano na stronie www.ewd.edu.pl wskaźniki EWD dla okresu trzyletniego 2010-2012 (najnowsze dostępne w czasie realizacji badania). Badanie zostało zrealizowane przez firmę PBS w dniach 4-28 października 2013 roku.

3) badania jakościowego w ramach studiów przypadku 48 szkół ponadgimnazjalnych, w którym przeprowadzono wywiady indywidualne z dyrektorami szkół, nauczycielami, pracownikami organów prowadzących oraz wizytatorami ds. ewaluacji zewnętrznej szkół. Badania terenowe zrealizowała firma ASM Centrum Badań i Analiz Rynku w dniach od 17 września do 6 grudnia 2013 roku.

4) analizy danych zastanych, w tym:

  • wyników ankiet zebranych na konferencjach projektu EWD (tzw. szkołach EWD),
  • danych z monitoringu użytkowania strony www.ewd.edu.pl,
  • wniosków o płatność i produktów projektu zamieszczonych na stronie projektu EWD.

5) wywiadów indywidualnych z:

  • liderem projektu EWD oraz
  • członkiem zespołu metodologicznego ds. ewaluacji w projekcie Program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły etap III.

Raport

Raport

Raport ewaluacja wewnętrzna EWD - okładkaSkuteczność wdrażania projektu EWD oraz użyteczność jego rezultatów oceniono wysoko. Trafność, rozumianą jako spójność logiki wewnętrznej projektu, oceniono jako dobrą. Natomiast spójność wpisanych do POKL wskaźników z logiką wewnętrzną projektu EWD oceniono nisko.

Do grudnia 2013 roku wyliczono i upubliczniono na stronie projektu 10 405 trzyletnich wskaźników EWD. Odsetek gimnazjów (unikalne szkoły, tzn. każda szkoła liczona tylko raz) objętych trzyletnim wskaźnikiem EWD w latach 2006-2013, dla których uzyskano dane egzaminacyjne w ramach trzyletniego okresu (po wykluczeniu szkół dla dorosłych, specjalnych, itp.) wyniósł aż 87,8%. Dla liceów, dla całego okresu 2010-2013 jest on niższy i wynosi 54,2%, natomiast dla techników 76,3%.

Odsetek szkół, oceniających jakość własnej pracy z wykorzystaniem wskaźnika EWD, wyliczony na podstawie zrealizowanej części próby, wyniósł 85,2%. Najwyższą wartość wskaźnik osiągnął dla gimnazjów — 90,9%, następnie 81,1% dla liceów oraz 69,9% dla techników.

Dyrektorzy raczej wysoko oceniają swoją wiedzę na temat wskaźników EWD - niemal 90% dyrektorów w gimnazjach i liceach ocenia ją na co najmniej dobrze, a tylko 12% dyrektorów przyznało, że ich wiedza jest „dostateczna”. Dyrektorzy wszystkich typów szkół, którzy deklarują branie udziału w szkoleniach, jednocześnie lepiej orientują się w tematyce EWD. Jednak badanie pokazało, że bardzo duży odsetek szkół nie orientuje się w wartościach wskaźnikow EWD przez nie uzyskiwanych. Większość dyrektorów, ogólnie deklarujących stosowanie wskaźników EWD do oceny efektywności nauczania, również wykorzystuje je w ramach ewaluacji wewnętrznej.

Na problemy z analizą lub interpretacją wskaźników EWD wskazywała około 1/4 respondentów. Dla tej grupy odbiorców metoda jest trudna, złożona merytorycznie i czasochłonna.

Wskaźniki EWD są uważane za bardzo przydatne do zarządzania szkołą przez 40% dyrektorów gimnazjów oraz 36% dyrektorów szkół maturalnych. Większość dyrektorów przyznaje, że analizy EWD pomogły w dużym (59-69%) lub bardzo dużym stopniu (9-10%) w podjęciu decyzji mających na celu poprawę efektywności nauczania. Decyzje, jakie podjęto z pomocą EWD, to najczęściej wprowadzenie lub zwiększenie liczby godzin zajęć dodatkowych, określenie obszarów problemowych lub opracowanie programu, wprowadzenie lub zwiększenie liczby godzin wyrównawczych. Na podobne typy decyzji/ usprawnień wskazywali dyrektorzy w badaniach jakościowych gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.

Wskaźniki EWD nie są powszechnie stosowane przez przebadanych wizytatorów ds. ewaluacji zewnętrznej. Równocześnie niewielki odsetek badanych wizytatorów ma obecnie taką wiedzę o EWD, aby wykorzystywać wskaźniki w praktyce.

Obraz wykorzystania EWD przez samorządy jest najmniej optymistyczny spośród przedstawianych w raporcie użytkowników. Przeprowadzone w ramach ewaluacji badania jakościowe wskazują na następujące obszary problemowe:1) brak świadomości samorządów, że są one współodpowiedzialne za monitorowanie oświaty oraz brak współpracy samorządów i wizytatorów w tym zakresie, 2) niska wiedza i zainteresowanie organów prowadzących wskaźnikami EWD, 3) tendencja samorządów do tworzenia rankingów na bazie EWD, 4) oczekiwana przez samorządy forma udostępniania im danych EWD (oszacowania punktowe i przedziały ufności), 5) termin publikacji kolejnych edycji wskaźników niespójny z terminem publikacji informacji oświatowych, 6) obawy szkół przed EWD jako narzędziem wspierającym likwidację szkół.

Bardziej szczegółowe informacje znajdują się w raporcie z badania: pobierz raport [PDF, 1.7 MB].

.

Badania sposobów realizacji podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych

Opublikowano: 11 Kwi 2014

podstawa-programowa-z-historii-ponadgimnazjalne

O badaniu

O badaniu

Pracownia Historii IBE rozpoczęła realizację „Badania sposobów realizacji podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych”.

Badanie realizuje konsorcjum firm: Collect Consulting S.A, Invest & Consulting Group Sp. z o.o., Korporacja Badawcza Pretendent Sp. z o.o., wyłonione w przetargu zgodnie z prawem o zamówieniach publicznych.

Cel badania

Cel badania

Celem przedsięwzięcia jest zbadanie, jakie czynniki ułatwiają lub utrudniają realizację podstawy programowej z historii, a także rozpoznanie, w jaki sposób kształcone są umiejętności historyczne. Zależy nam również na ustaleniu, jakie metody wykorzystują nauczyciele w tym celu. Nasze wnioski umożliwią stworzenie rekomendacji dla systemu oświaty.

Przebieg badania

Przebieg badania

W badaniu weźmie udział 45 wybranych szkół z 3 województw (pomorskiego, mazowieckiego i małopolskiego). W każdej z nich do badania zaproszony zostanie jeden nauczyciel historii oraz trzech uczniów pierwszej klasy szkoły ponadgimnazjalnej, w których ten nauczyciel uczy historii. Badanie obejmie: obserwację trzech lekcji historii w każdej z klas, następnie zostaną przeprowadzone wywiady z nauczycielem oraz trzema uczniami danej klasy. Wszystkie czynności badawcze zakończą się w maju, a raport z badania zostanie opublikowany w drugiej połowie 2014 roku. Każda szkoła i każdy nauczyciel biorący udział w projekcie otrzyma imienny certyfikat.

Raport

Raport

Pobierz raport w formacie PDF

Kontakt

Kontakt

Badanie prowadziła Pracownia Historii Instytutu Badań Edukacyjnych.

Pracownia działała w ramach Zespołu Dydaktyk Szczegółowych.

Koordynator badania:  Joanna Kaźmierczak

Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego

Opublikowano: 27 Mar 2014

diagnoza j polski474 160
Pracownia Języka Polskiego | dpjp@ibe.edu.pl

Cel i termin badania

Cel i termin badania

DIAGNOZA PRZEDMATURALNA Z JĘZYKA POLSKIEGO to pierwsze przedsięwzięcie badawcze o charakterze egzaminu zgodnego z zasadami przeprowadzania matury z języka polskiego od 2015 roku, które przygotował Instytut Badań Edukacyjnych we współpracy z Centralną i okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi.

Zasadniczym celem Diagnozy przedmaturalnej z języka polskiego było przybliżenie uczniom nowej formuły egzaminu maturalnego, do którego przystąpią w 2015 roku szkolnym oraz ocena stopnia realizacji podstawy programowej na poziomie podstawowym.

Badanie odbyło się 10 czerwca 2014 r. o godzinie 9.00 i zostało przeprowadzone zgodnie z procedurami obowiązującymi na egzaminie maturalnym z języka polskiego. Wzięło w nim udział 50 wylosowanych liceów ogólnokształcących, a w nich ok. 4 tys. drugoklasistów.

IBE dostarczyło do wylosowanych szkół wszystkie niezbędne materiały badawcze, w tym zeszyty testowe dla uczniów. Pozostałe licea mogły skorzystać z arkuszy egzaminacyjnych opracowanych na potrzeby badania, pobierając je z przeznaczonych dla dyrektorów szkół serwisów internetowych okręgowych komisji egzaminacyjnych.

Dla nauczycieli biorących udział w badaniu, zorganizowane zostały we wrześniu warsztaty. Omawiano na nich wyniki uczniów oraz narzędzia wsparcia. Eksperci Instytutu przygotowali trzy poradniki, które pomogą uczniom i nauczycielom lepiej przygotować się do egzaminu maturalnego (www.ibe.edu.pl/matura2015).

Raporty

Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego - okładka raportuKinga Białek, Krzysztof Biedrzycki, Adam Brożek, Wioletta Kozak, Błażej Przybylski
Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego

Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2014

Pobierz raport [pdf, 1.6MB; epub, 2 MB)

 

 

 

 

Materiały

Matura 2015 - materiały pomocnicze

  • Informacja o wstępnych wynikach diagnozy przedmaturalnej - informacja prasowa (pdf)
  • Informacja o wstępnych wynikach diagnozy przedmaturalnej - strona IBE
  • Prezentacja z wynikami diagnozy przedmaturalej
  • Arkusz wykorzystany w diagnozie przedmaturalnej, kryteria oceny i komentarze do zadań
  • Kryteria oceniania zadań testowych
  • Kryteria oceniania rozprawki lub interpretacji utworu poetyckiego
  • Komentarze do zadań (opracowanych przez ekspertów IBE)

Poradniki

  • Jak przygotować i napisać rozprawkę maturalną. Poradnik
  • Jak przygotować i napisać interpretację. Poradnik
  • Jak napisać dobre streszczenie. Poradnik

 

 

.

Efekty wychowawcze szkoły - test funkcjonowania moralnego (EWS)

Opublikowano: 24 Mar 2014

Efekty wychowawcze szkoły- test funkcjonowania moralnegoZespół Wczesnej Edukacji

O badaniu

O badaniu

Konstrukcja narzędzia psychologicznego do pomiaru funkcjonowania moralnego i społeczno-emocjonalnego uczniów w ich otoczeniu szkolnym w celu scharakteryzowania klimatu szkoły.

Funkcjonowanie uczniów pozostaje pod wpływem przekonań podstawowych przekazywanych przez rodzinę, ale działanie uczniów w szkole zależy od czynników sytuacyjnych, czyli jest uwarunkowane warunkami panującymi w placówce (Zimbardo, 1999). Środowisko nauki ucznia jest kształtowane na poziomie szkoły poprzez istniejący w niej styl przywództwa (ang.school leadership) oraz klimat (ang. school climate; Bryk i in., 2010; Blum, McNeely, & Rinehart, 2002; Kennelly & Monrad, 2007; National High School Center, 2008; Oliver, 2007; Ostaszewski, 2012). Dobry klimat szkoły sprzyja niższemu odsetkowi problemów wychowawczych, zachowań ryzykownych i agresji szkolnej wśród uczniów (por.np. "Agresja i przemoc uczniowska a klimat szkoły", raport ORE, 2007; Szymańska, 2003) oraz lepszym osiągnięciom szkolnym (BRIEF, 2004). Niektóre badania wskazują silniejszy wpływ zmiennych indywidualnych na klimat szkoły czy klasy niż zmiennych na poziomie klasy czy szkoły (por.np.Wissink i in., 2013). Pomiar funkcjonowania moralnego uczniów i przekonań podstawowych innych członków społeczności szkolnej, czyli nauczycieli i dyrektora szkoły, pozwala na analizę zgodności postaw z dominującym w społeczeństwem zasadami moralnymi (Żylicz, 2010). Badanie klimatu szkoły powinno obejmować zarówno punkt widzenia uczniów, jak i nauczycieli (Mitchell, 2010; Barile i in., 2012) ze względu na różnice w percepcji tych dwóch grup i skupianie się na innych aspektach oraz poziomach klimatu szkoły (klasa vs.szkoła).

Cel badania

Cel badania

Problematyka badania jest zgodna z zakresem kompetencji społecznych nabywanych w toku kształcenia ogólnego i deskryptorami uniwersalnymi kompetencji społecznych określonymi przez Polską Ramę Kwalifikacji. Narzędzie będzie służyło do scharakteryzowania jednego z wymiarów klimatu szkoły. Klimat szkoły zaś jest korelatem problemów wychowawczych i zachowań ryzykownych uczniów, więc wyniki "Kwestionariusza funkcjonowania moralnego" powinny w przyszłości pozwolić na uzyskanie ważnej składowej wskaźnika (indeksu) klimatu szkoły. Jeśli narzędzie będzie miało zadowalające charakterystyki psychometryczne, to zostanie udostępnione do celów naukowo- badawczych w zakresie badania klimatu szkoły i funkcjonowania moralnego uczniów. Kwestionariusz wzmocni zasób narzędzi badawczych, diagnostycznych i monitorujących efektywność szkół w zakresie wychowania.

Metodologia

Metodologia

W badaniu "EWS- Kwestionariusz funkcjonowania moralnego" udział wezmą uczniowie (n=420), nauczyciele (n=200) oraz dyrektorzy (n=12) szkół podstawowych (klasy VI), gimnazjalnych (kl.I i III) i ponadgimnazjalnych (kl.I). Szkoły będą mieściły się w gminach wielkomiejskich i wiejskich i/lub wiejsko-miejskich o niższym i wyższym statusie ekonomicznym. Dobór szkół do badania będzie kwotowy.

Badanie "EWS- Test funkcjonowania moralnego" ma na celu stworzenie nowego narzędzia psychologicznego typu "papier- ołówek", dlatego będzie miało charakter ankiety audytoryjnej. 

 

.

Przygotowanie i pilotaż Testu Pamięci Roboczej dla uczniów szkoły podstawowej oraz gimnazjum

Opublikowano: 24 Mar 2014

Przygotowanie i pilotaż Testu Pamięci Roboczej dla uczniów szkoły podstawowej oraz gimnazjum
Zespół Wczesnej Edukacji

O badaniu

O badaniu

Pamięć roboczą można opisać przy pomocy metafory centralnego systemu wykonawczego lub centralnego procesora, który odpowiada nie tylko za przechowywanie informacji i umieszczanie ich w pamięci trwałej, ale też za wszelkie operacje, które są wykonywane na tym materiale. Jej zakres i pojemność wiążą się z możliwościami uczenia się, przyswajanie nowego materiału, ale również z szybkością wykonywania różnych umysłowych operacji a w związku z tym z zdolnością do prawidłowego rozumowania i rozwiązywania problemów. Miary pamięci roboczej pozwalają na pomiar potencjału poznawczego ucznia w sposób odseparowany od pomiaru kompetencji i wiedzy szkolnej ucznia.

Jak zauważa I. Krejtz (2012 s. 96-97) wiele badań wskazuje na to, że deficyty pamięci roboczej przekładają się na trudności związane z czytaniem, pisaniem, nauką matematyki i nauką języka. Autorka ta wskazuje, że pamięć robocza jest wiązana ze zdolnością do uczenia się oraz rozumowania. Analizy przeprowadzone w ramach badań nad dziećmi siedmioletnimi pokazują, że pamięć robocza ma ogromne znaczenie dla zdolności matematycznych (Bull i Sceriff 2001 za Krejtz 2012). W badaniach przeprowadzonych przez I. Krejtz (2012) wykazano, że w przypadku polskich uczniów z klasy 6 SP pamięć robocza była istotnym czynnikiem przewidującym osiągnięcia szkolne z matematyki i języka polskiego, podobne zależności uzyskano dla badanych gimnazjalistów i licealistów. Test będzie uwzględniać pomiar trzech funkcji pamięci roboczej wyróżnionej przez Klausa Oberauera (2000, 2003). Są to odpowiednio : (1) funkcję przechowywania w trakcie przetwarzania; (2) funkcję nadzorującą; (3) funkcje koordynującą.

Cel badania

Cel badania

Celem badania jest przygotowanie testu Pamięci Roboczej mierzącego trzy funkcje pamięci roboczej:(1) funkcję przechowywania w trakcie przetwarzania; (2) funkcję nadzorującą; (3) funkcje koordynującą.

Przygotowywany test będzie wykorzystywany w ramach prowadzonych w IBE badań w celu pogłębienia wiedzy na temat uwarunkowań efektów pracy szkoły zarówno edukacyjnych jak i wychowawczych. Z przygotowanego narzędzia korzystać będą mogli psycholodzy praktycy zatrudnieni w systemie oświaty szczególnie w poradniach psychologiczno-pedagogicznych w celu poszerzenie indywidualnych diagnoz uczniów.

Metodologia

Metodologia

Dobór próby będzie uwzględniać co najmniej dwie warstwy wyróżnione ze względu na miejsca zamieszkania uczniów (wieś, miasto). W badaniu wezmą udział uczniowie klasy 6 SP n = 30; klasy I, II i III gimnazjum po co najmniej 30 osób na każdym z poziomów.

W badaniu pilotażowym założono próbę kwotową, z warstwami ze względu na wielkość miejscowości, realizowaną na terenie województwa mazowieckiego i lubelskiego. Przekazana próba będzie liczyła, co najmniej 10 szkół.
Minimalne liczebności osób badanych to: w klasie szóstej SP 400 uczniów (200 duże miasta i 200 wsie i małe miasta) oraz w gimnazjum 1200 uczniów (klasy 1,2, i 3) (po 200 uczniów na każdym poziomie i każdej lokalizacji - duże miasta oraz wsie i małe miasta)     

Dane zbierane będą poprzez:

  1. test rozwiązywany przez uczniów na komputerach
  2. kwestionariusze samowypełnialne (wspomagane komputerowo lub papierowe) wypełniane przez uczniów i ich rodziców oraz nauczycieli uczących w badanych klasach i dyrektorów badanych szkół

Ponieważ Test Pamięci Roboczej jest testem komputerowym zostanie stworzona specjalna aplikacja, która odpowiadać będzie za prezentacje zadań, wszelkich instrukcji oraz obsługę testu włącznie z zbieraniem wyników i ich prezentacją. Charakter zadań sprawia że przygotowanie ich w wersji elektronicznej jest niezbędne. Zdania wykorzystują animacje, wymagają również precyzyjnego pomiaru czasu reakcji.

Uczniowie będą najpierw rozwiązywać Test Pamięci Roboczej a następnie krótką ankietę. Rodzicom, nauczycielom i dyrektorom zostanie dostarczona ankieta w wersji papierowej lub elektronicznej.

Test


Test

Opracowany test oraz bezpłatne szkolenie wraz z tabletami umożliwiającymi jego stosowanie zostało zaoferowane wszystkim publicznym poradniom psychologiczno pedagogicznym w Polsce.

Na zaproszenie odpowiedziało 330 poradni, przeszkolono blisko 600 diagnostów. Test Pamięci Roboczej jest wykorzystywany zarówno w procesie diagnozy indywidualnej dzieci 5,6 i 7-letnich jak i w badaniach naukowych.

Szerzej o konstrukcji testu oraz jego właściwościach psychometrycznych można przeczytać w artykule:
Sedek, G., Krejtz, I., Rydzewska, K., Kaczan, R., & Rycielski, P. (2016). Three functional aspects of working memory as strong predictors of early school achievements: The review and illustrative evidence. Polish Psychological Bulletin, 47(1), 103-111.


Test w wersji dla młodzieży i dorosłych nie został jeszcze udostępniony.

Strona pracowni testów

.

Strona 6 z 16

  • start
  • poprz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...