BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Dr Mikołaj Herbst

Opublikowano: 30 Lis 2012

herbstLider Zespołu Analiz Średniookresowych, doktor nauk ekonomicznych, absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego (1997) oraz programu „Columbia Cooperative Program in Economics” realizowanego wspólnie przez Uniwersytet Warszawski i Columbia University w Nowym Jorku (1997). 

Adiunkt na Uniwersytecie Warszawskim w Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych. Specjalizuje się w badaniach w ekonomii edukacji, badaniach nad cyklem koniunktury oraz rozwojem regionalnym i lokalnym. 
Stypendysta Uniwersytetu w Trieście oraz programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego „Wsparcie międzynarodowej mobilności naukowców. W latach 2008-2009 był członkiem Zespołu Doradców Strategicznych Prezesa Rady Ministrów.

Kierownik i uczestnik projektów badawczych finansowanych przez Komitet Badań Naukowych, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Narodowe Centrum Nauki. Uczestnik międzynarodowych projektów badawczych organizowanych przez OECD, Międzynarodową Organizację Pracy (ILO) i Bank Światowy. Konsultant dziedzinie zarządzania systemami oświaty , pracował m.in. w Polsce , Ukrainie, Czarnogórze i Bułgarii.

Członek redakcji kwartalnika naukowego Studia Regionalne i Lokalne. Członek polskiej sekcji Regional Studies Association, grupy badawczej Ekonomia i Socjologia Edukacji w Polsce (ESEP), oraz sieci Economics of Education in Europe (EENEE). Członek Rady Programowej Fundacji Szkoła Liderów.

.

Dr hab. Krzysztof Biedrzycki

Opublikowano: 18 Wrz 2012

biedrzyckiLider Pracowni Języka Polskiego. Studiował polonistykę i filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz filozofię na Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie. Doktorat uzyskał na Uniwersytecie Jagiellońskim w 1993 roku. Od 1992 roku zatrudniony na UJ. W latach 1990-1997 członek redakcji magazynu literackiego „NaGłos”. W 1996 roku visiting professor na University of Rochester w USA. W latach 1997-1999 lektor języka polskiego na Université de Bourgogne oraz nauczyciel języka polskiego w liceum w Dijon we Francji. W 2001 roku visiting professor na Central Connecticut State University w New Britain w USA. Od 2008 roku ekspert Ministerstwa Edukacji Narodowej i współautor Podstawy programowej do nauczania języka polskiego. W 2009 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego. Od 2009 roku pracuje w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie.

Autor książek: „Świat poezji Stanisława Barańczaka" (1995), „Małgorzata Musierowicz i Borejkowie” (1999), „Wariacje metafizyczne. Szkice i recenzje o poezji, prozie i filmie” (2007), „Poezja i pamięć. O trzech poematach Czesława Miłosza, Zbigniewa Herberta i Adama Zagajewskiego” (2008). Współautor podręczników do języka polskiego dla szkół ponadgimnazjalnych: „Opowieść o człowieku” (2002-2004) oraz „Świat do przeczytania” (2012).

.

Prof. dr hab. Anna Izabela Brzezińska

Opublikowano: 25 Maj 2012

brzezinskaLider Zespołu Wczesnej Edukacji Jest absolwentką psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz dwuletniego Studium Podyplomowego Szkoła Promująca Zdrowie. Jest członkiem Komitetu Psychologii PAN. Od roku 1991 kieruje w Instytucie Psychologii UAM Zakładem Psychologii Socjalizacji i Wspomagania Rozwoju. Od prawie 40 lat zajmuje się psychologicznymi podstawami edukacji, głównie dzieci, ale także ich rodziców i nauczycieli. Jest redaktorką i współautorką ważnego dla środowiska nauczycielskiego podręcznika Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa (GWP, 2005). Współpracuje z redakcjami czasopism przeznaczonych dla rodziców i nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Bierze udział w konferencjach, seminariach i warsztatach dla nauczycieli, dyrektorów i doradców metodycznych.

 

 .

Dr hab. Urszula Sztandar-Sztanderska

Opublikowano: 7 Lut 2011

sztanderskaOpiekun naukowy Zespołu Ekonomii Edukacji. Profesor Uniwersytetu Warszawskiego, zatrudniona w Katedrze Makroekonomii i Teorii Handlu Zagranicznego Wydziału Nauk Ekonomicznych, przewodnicząca Rady Rynku Pracy KPP „Lewiatan”, dyrektorka Ośrodka Badań Rynku Pracy na UW, członek Komitetu Nauk o Pracy PAN, autorka i współautorka ponad 140 publikacji naukowych i wielu publikacji popularyzujących wiedzę ekonomiczną, głównie w zakresie funkcjonowania rynku pracy i jego związków z procesami makroekonomicznymi. Szczególnym obszarem jej zainteresowań są: bezrobocie, w tym zwłaszcza strukturalne, współzależność edukacji i rynku pracy, instytucjonalne uwarunkowania funkcjonowania rynku pracy, przyczyny zróżnicowania rynku pracy w przekroju terytorialnym i kwalifikacyjnym, źródła różnic w aktywności zawodowej według płci oraz wpływ otwarcia gospodarki na efekty zatrudnieniowe, jak również efektywność polityki ekonomicznej w odniesieniu do rynku pracy i warunkowanej przez ten rynek a od niedawna również ekonomia edukacji.

.

Czytaj więcej...

Strona 2 z 5

  • start
  • poprz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • nast.
  • koniec

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...