BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Liderzy w projekcie

Narzędzia w działaniu - realizacja podstawy programowej w praktyce

Narzędzia w działaniu to przedsięwzięcie skierowane do nauczycieli gimnazjum. Polega na sprawdzeniu w praktyce lekcyjnej narzędzi wspierających realizację podstawy programowej.

Na przestrzeni ostatnich lat Instytut Badań Edukacyjnych przeprowadził szereg badań dotyczących wdrażania podstawy programowej, w tym dwukrotnie Diagnozę kompetencji gimnazjalistów. W efekcie zdiagnozowane zostały problemy i konkretne elementy sprawiające uczniom trudności w nauce poszczególnych przedmiotów. Pod koniec 2011 została uruchomiona na stronie IBE Baza Narzędzi Dydaktycznych bnd.ibe.edu.pl, zawierająca zadania wspierające kształcenie tych umiejętności uczniów, które podczas badań i egzaminu gimnazjalnego okazały się ich słabszą stroną. BND jest częścią prowadzonej przez IBE Bazy Dobrych Praktyk. 

Na potrzeby programu Narzędzia w działaniu Instytut Badań Edukacyjnych rozszerza pakiet zadań znanych z BND i łączy je w tematyczne koszyki przedmiotowe. Do sprawdzenia przygotowane będą jednostki z ośmiu przedmiotów: język polski, język angielski, matematyka, historia, biologia, chemia, fizyka i geografia (w skład koszyków: biologii, chemii, fizyki i geografii będą wchodziły również zadania, które odnoszą się do kilku przedmiotów przyrodniczych na raz). Każdy koszyk będzie podzielony na spójne całości – jednostki tematyczne.

Zadaniem nauczycieli z ponad 800 szkół na terenie całego kraju będzie przeprowadzenie serii lekcji z wykorzystaniem różnych jednostek tematycznych. Nauczyciel wybierze sobie dowolne, zgodne z wybranym celem dydaktycznym jednostki z pakietu i przeprowadzi lekcje z ich wykorzystaniem. Każdy nauczyciel sprawdzi od 8 do 18 jednostek tematycznych w przypadku matematyki, historii, języka angielskiego, a w przypadku języka polskiego, geografii, biologii, chemii, fizyki ‒ od 6 do 18. W sumie weryfikacji będzie podlegać między 3 a 5 tysięcy jednostek z każdego przedmiotu.

Nauczyciele odnotują następnie w raportach m.in., w jaki sposób uczniowie rozwiązywali zadania; jakie błędy popełniali najczęściej i z czym były one związane, czy były zrozumiałe dla uczniów, czy były pracochłonne, jakie pojawiły się trudności, czy zadania trzeba było adaptować, czy były pomocne w osiąganiu efektów uczenia się, czy zmieniły ich styl pracy z uczniami. W przypadku biologii, geografii, chemii i fizyki ważne będzie, czy zadanie zostało zrealizowane w połączeniu z obserwacją w terenie, jeśli nie to, czy obserwacja w terenie byłaby wskazana w celu lepszego zrozumienia omawianych zagadnień.

Nauczycieli będą wspomagać mentorzy dla każdego przedmiotu oraz specjalistyczna grupa wsparcia. Będą także uczestniczyli w zorganizowanych przez IBE warsztatach.

Przedsięwzięcie zostanie przeprowadzone w pierwszym semestrze roku szkolnego 2014/15.

Chcesz zgłosić swój udział? 
Zarejestruj się na platformie internetowej: www.edunarzedzia.pl/rejestracja najpóźniej do 26 września 2014 r.

Chcesz dowiedzieć się więcej? 
Zadzwoń pod bezpłatną infolinię: 800 151 404"

 
.

IBE na Kongresie Regionów w Świdnicy - zdjęcia

Stoisko IBE z materiałami informacyjnymiStoisko IBE z materiałami informacyjnymi

.

Czytaj więcej...

Co wiemy o polskich nauczycielach i stanie polskiej edukacji - czwarta edycja "Raportu o stanie edukacji"

Polscy 15-latkowie mają jeden z najwyższych poziomów kompetencji w Europie, na co wskazują wyniki międzynarodowego badania PISA. To w dużym stopniu zasługa nauczycieli i im też w znacznym stopniu poświęcona jest czwarta już edycja raportu o stanie edukacji – „Liczą się nauczyciele”, który opublikował Instytut Badań Edukacyjnych

Podobnie jak w poprzednich edycjach raport IBE opisuje kierunki zmian w polskiej edukacji, w tym dotyczące wykształcenia Polaków, ich szans na rynku pracy, ich wyborów edukacyjnych.  Stara się też pokazać obraz polskich nauczycieli: dostarcza odpowiedzi m.in. na pytania: co nauczyciele myślą o sobie i swojej pracy?, co inni myślą o nauczycielach?, ile pracują?, jak podnoszą swoje kompetencje? Obszerną cześć raportu stanowią portrety nauczycieli języka polskiego, matematyki, historii, języków obcych oraz nauczycieli przedmiotów przyrodniczych.

-->

Więcej informacji na temat Raportu

.

Konferencja: Zawód nauczyciel.

Zawód nauczyciel. Raport o stanie edukacji 2013 - Międzynarodowe i krajowe wyniki badań, to tytuł międzynarodowej konferencji, która odbywa się w dniach 25-26 czerwca 2014 roku w Warszawie. Podczas konferencji zostanie zaprezentowany najnowszy raport z Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się (TALIS) poświęcony nauczycielom i ich codziennej pracy. Nauczyciele i ich praca to także motyw przewodni tegorocznego Raportu o stanie edukacji 2013, którego główne wątki zostaną przedstawione na konferencji. Organizatorem konferencji jest Instytut Badań Edukacyjnych.

Zawód nauczyciel - strona konferencjiZawód nauczyciel - strona konferencji

Przejdź na stronę konferencji

Więcej informacji na temat Raportu o stanie edukacji 2013
Więcej informacji na temat Raportu TALIS

.

Czytaj więcej...

  • Konkurs

Strona 7 z 62

  • start
  • poprz.
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...