BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Liderzy w projekcie

Dr Mikołaj Herbst

herbstLider Zespołu Analiz Średniookresowych, doktor nauk ekonomicznych, absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego (1997) oraz programu „Columbia Cooperative Program in Economics” realizowanego wspólnie przez Uniwersytet Warszawski i Columbia University w Nowym Jorku (1997). 

Adiunkt na Uniwersytecie Warszawskim w Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych. Specjalizuje się w badaniach w ekonomii edukacji, badaniach nad cyklem koniunktury oraz rozwojem regionalnym i lokalnym. 
Stypendysta Uniwersytetu w Trieście oraz programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego „Wsparcie międzynarodowej mobilności naukowców. W latach 2008-2009 był członkiem Zespołu Doradców Strategicznych Prezesa Rady Ministrów.

Kierownik i uczestnik projektów badawczych finansowanych przez Komitet Badań Naukowych, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Narodowe Centrum Nauki. Uczestnik międzynarodowych projektów badawczych organizowanych przez OECD, Międzynarodową Organizację Pracy (ILO) i Bank Światowy. Konsultant dziedzinie zarządzania systemami oświaty , pracował m.in. w Polsce , Ukrainie, Czarnogórze i Bułgarii.

Członek redakcji kwartalnika naukowego Studia Regionalne i Lokalne. Członek polskiej sekcji Regional Studies Association, grupy badawczej Ekonomia i Socjologia Edukacji w Polsce (ESEP), oraz sieci Economics of Education in Europe (EENEE). Członek Rady Programowej Fundacji Szkoła Liderów.

.

Marcin Karpiński

karpinskiLider Pracowni Matematycznej. Redaktor naczelny czasopisma „Matematyka w Szkole”. Współautor programów nauczania matematyki, podręczników i zbiorów zadań dla szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum. W 2001 roku członek zespołu opracowującego podstawę programową matematyki dla szkół ponadgimnazjalnych. W roku 2008 członek zespołu przygotowującego nowa podstawę programową matematyki dla wszystkich etapów edukacyjnych. Od 2010 roku uczestniczy w pracach związanych z projektem PISA.

 

.

Dr Agnieszka Kopańska

Dr Agnieszka KopańskaLider Zespołu Ekonomii Edukacji, doktor nauk ekonomicznych, adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w problematyce ekonomii sektora publicznego a szczególnie samorządu terytorialnego. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych z tego zakresu, a również szeregu opracowań popularyzujących wiedzę. Kierownik i uczestnik projektów badawczych polskich i międzynarodowych. Konsultant z zakresu finansów lokalnych w projektach realizowanych w Polsce i zagranicą m.in. przez USAiD i Bank Światowy.

 

.

Prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis

Grażyna Krasowicz-Kupis

Psycholog i logopeda. Absolwentka psychologii na UMCS w Lublinie, tytuł doktora i doktora habilitowanego uzyskała na Uniwersytecie Gdańskim.

Wieloletni Kierownik Zakładu Metodologii i Diagnozy Psychologicznej Instytutu Psychologii na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, członek honorowy Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Dwukrotna stypendystka Oxford University w Wielkiej Brytanii w ramach Oxford Hospitality Scheme na Wydziale Psychologii Eksperymentalnej pod opieka naukową prof. Petera E. Bryanta.

Ma za sobą ponad 20 lat praktyki psychologicznej i logopedycznej. Autorka wielu publikacji poświęconych dysleksji, zagadnieniom czytania i pisania u dzieci oraz rozwoju językowego, m.in. Psychologia dysleksji (PWN 2008) czy SLI i inne zaburzenia rozwoju językowego (GWP 2012).

W Instytucie Badań Edukacyjnych pracuje od czerwca 2012. Kieruje powstałym w maju br. Zespołem Specyficznych Zaburzeń Uczenia się. W IBE realizuje badania dotyczące wczesnej diagnozy dysleksji rozwojowej.

 

.

Strona 3 z 5

  • start
  • poprz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...