Liderzy w projekcie
Dr Mikołaj Herbst
Lider Zespołu Analiz Średniookresowych, doktor nauk ekonomicznych, absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego (1997) oraz programu „Columbia Cooperative Program in Economics” realizowanego wspólnie przez Uniwersytet Warszawski i Columbia University w Nowym Jorku (1997).
Adiunkt na Uniwersytecie Warszawskim w Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych. Specjalizuje się w badaniach w ekonomii edukacji, badaniach nad cyklem koniunktury oraz rozwojem regionalnym i lokalnym.
Stypendysta Uniwersytetu w Trieście oraz programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego „Wsparcie międzynarodowej mobilności naukowców. W latach 2008-2009 był członkiem Zespołu Doradców Strategicznych Prezesa Rady Ministrów.
Kierownik i uczestnik projektów badawczych finansowanych przez Komitet Badań Naukowych, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Narodowe Centrum Nauki. Uczestnik międzynarodowych projektów badawczych organizowanych przez OECD, Międzynarodową Organizację Pracy (ILO) i Bank Światowy. Konsultant dziedzinie zarządzania systemami oświaty , pracował m.in. w Polsce , Ukrainie, Czarnogórze i Bułgarii.
Członek redakcji kwartalnika naukowego Studia Regionalne i Lokalne. Członek polskiej sekcji Regional Studies Association, grupy badawczej Ekonomia i Socjologia Edukacji w Polsce (ESEP), oraz sieci Economics of Education in Europe (EENEE). Członek Rady Programowej Fundacji Szkoła Liderów.
.Marcin Karpiński
Lider Pracowni Matematycznej. Redaktor naczelny czasopisma „Matematyka w Szkole”. Współautor programów nauczania matematyki, podręczników i zbiorów zadań dla szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum. W 2001 roku członek zespołu opracowującego podstawę programową matematyki dla szkół ponadgimnazjalnych. W roku 2008 członek zespołu przygotowującego nowa podstawę programową matematyki dla wszystkich etapów edukacyjnych. Od 2010 roku uczestniczy w pracach związanych z projektem PISA.
.
Dr Agnieszka Kopańska
Lider Zespołu Ekonomii Edukacji, doktor nauk ekonomicznych, adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w problematyce ekonomii sektora publicznego a szczególnie samorządu terytorialnego. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych z tego zakresu, a również szeregu opracowań popularyzujących wiedzę. Kierownik i uczestnik projektów badawczych polskich i międzynarodowych. Konsultant z zakresu finansów lokalnych w projektach realizowanych w Polsce i zagranicą m.in. przez USAiD i Bank Światowy.
.
Prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis
Psycholog i logopeda. Absolwentka psychologii na UMCS w Lublinie, tytuł doktora i doktora habilitowanego uzyskała na Uniwersytecie Gdańskim.
Wieloletni Kierownik Zakładu Metodologii i Diagnozy Psychologicznej Instytutu Psychologii na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, członek honorowy Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Dwukrotna stypendystka Oxford University w Wielkiej Brytanii w ramach Oxford Hospitality Scheme na Wydziale Psychologii Eksperymentalnej pod opieka naukową prof. Petera E. Bryanta.
Ma za sobą ponad 20 lat praktyki psychologicznej i logopedycznej. Autorka wielu publikacji poświęconych dysleksji, zagadnieniom czytania i pisania u dzieci oraz rozwoju językowego, m.in. Psychologia dysleksji (PWN 2008) czy SLI i inne zaburzenia rozwoju językowego (GWP 2012).
W Instytucie Badań Edukacyjnych pracuje od czerwca 2012. Kieruje powstałym w maju br. Zespołem Specyficznych Zaburzeń Uczenia się. W IBE realizuje badania dotyczące wczesnej diagnozy dysleksji rozwojowej.
.