BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Liderzy w projekcie

Prof. dr hab. Anna Izabela Brzezińska

brzezinskaLider Zespołu Wczesnej Edukacji Jest absolwentką psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz dwuletniego Studium Podyplomowego Szkoła Promująca Zdrowie. Jest członkiem Komitetu Psychologii PAN. Od roku 1991 kieruje w Instytucie Psychologii UAM Zakładem Psychologii Socjalizacji i Wspomagania Rozwoju. Od prawie 40 lat zajmuje się psychologicznymi podstawami edukacji, głównie dzieci, ale także ich rodziców i nauczycieli. Jest redaktorką i współautorką ważnego dla środowiska nauczycielskiego podręcznika Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa (GWP, 2005). Współpracuje z redakcjami czasopism przeznaczonych dla rodziców i nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Bierze udział w konferencjach, seminariach i warsztatach dla nauczycieli, dyrektorów i doradców metodycznych.

 

 .

Dr Agnieszka Chłoń-Domińczak

AGNIESZKA CHLON DOMINCZAKLider Zespołu Edukacji i Rynku Pracy. Dr Agnieszka Chłoń-Domińczak jest pracownikiem naukowym Instytutu Statystyki i Demografii SGH oraz Instytutu Badań Edukacyjnych. Ukończyła studia na kierunku metody ilościowe i systemy informacyjne w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. W 2003 uzyskała stopień naukowy doktora na tej uczelni. W latach 1997–1999 pracowała w Biurze Pełnomocnika Rządu ds. Reformy Systemów Zabezpieczenia Społecznego.

Była współpracownikiem Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową. Pracowała też jako konsultant m.in. Banku Światowego i OECD. W latach 2002-2009 związana z administracją państwową jako dyrektor departamentu w MPiPS, podsekretarz stanu Ministerstwie Polityki Społecznej (2004-2005) i w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej (od stycznia 2008 do lipca 2009). Kierowała m.in. pracami nad programem "Solidarność pokoleń – 50+", ustawą o emeryturach pomostowych oraz ustawami regulującymi wypłaty emerytur kapitałowych. W 2009 została uhonorowana Nagrodą im. Andrzeja Bączkowskiego "za wysokie kwalifikacje, które łączy z wielkim zaangażowaniem w działaniach dla dobra publicznego". Dr Agnieszka Chłoń-Domińczak jest liderem projektu Krajowe Ramy Kwalifikacji

.

Prof. dr hab. Jolanta Choińska – Mika

choinskaLider Zespołu Dydaktyk Szczegółowych oraz Pracowni Historii. Historyk, dr hab. prof. Uniwersytetu Warszawskiego, wieloletni pracownik Instytutu Historycznego UW, autorka podręczników i pomocy dydaktycznych dla nauczycieli. W latach 2007 - 2008 kierowała zespołem przygotowującym podstawę programową z historii i wiedzy o społeczeństwie. Od 2010 kieruje Zespołem Historycznym pracującym w projekcie „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego” , którego nadrzędnym celem jest rozwijanie dydaktyki historii i zbadanie wprowadzania nowej podstawy programowej do szkół oraz narzędzi dydaktycznych do pracy nauczyciela z uczniem.

.

Dr hab. Roman Dolata

dolataOpiekun naukowy Zespołu Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia. Pedagog, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Podstawowe obszary zainteresowań naukowych: nierówności społeczne w edukacji, ewaluacja instytucji edukacyjnych.

Bierze udział w zespołach krajowych międzynarodowych badań edukacyjnych Progress in International Reading Literacy Study 2011, IEA i International Civic and Citizenship Education Study 2009. Koordynator merytoryczny projektu badawczo-wdrożeniowego Badania dotyczące rozwoju metodologii szacowania wskaźnika edukacyjnej wartości dodanej realizowanego w latach 2007 – 2013 w ramach działania 3.2. Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych priorytetu Wysoka jakość edukacji programu operacyjnego Kapitał ludzki (www.ewd.edu.pl).

.

Czytaj więcej...

Strona 2 z 5

  • start
  • poprz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...