Liderzy w projekcie
Dr Elżbieta Barbara Ostrowska
Lider Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych. Dr nauk przyrodniczych. Od 2000 roku sekretarz naukowy Międzynarodowego Programu Oceny Umiejętności Uczniów (PISA) prowadzonego w Polsce przez Instytut Filozofii i Socjologii PAN. W projekcie tym zajmuje się również zagadnieniami związanymi z pomiarem umiejętności rozumowania naukowego oraz humanistycznego uczniów. Od 2008 roku realizuje projekt "Polska PISA - Spójność społeczna, przeciwdziałanie wykluczeniu i szanse rozwojowe: Oddziaływanie pomiaru edukacyjnego na system edukacji. Opracowanie formuły oceniania, która sprzyja rozwojowi złożonych umiejętności".
.Dr Artur Pokropek
Lider Zespołu Analiz Osiągnięć Uczniów (od 1 lipca 2015). Jest pedagogiem i socjologiem, specjalistą od analiz statystycznych. Dr nauk humanistycznych. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego. Na tej uczelni otrzymał wszechstronne wykształcenie potwierdzone tytułami magistra pedagogiki (2007 r.) i socjologii (2009 r.). Na tej samej uczelni w 2011 roku uzyskał tytuł doktora nauk humanistycznych z zakresu pedagogiki. Adiunkt w Instytucie Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk.Współautor polskiej aplikacji metody edukacyjnej wartości dodanej (EWD). Współtwórca koncepcji i współautor badania, którego finalnym produktem stały się porównywalne wyniki egzaminacyjne (PWE). Był członkiem lub koordynatorem wielu zespołów badawczych realizujących projekty z zakresu badań edukacyjnych i socjologicznych. W latach 2013-2014 pracował jako visiting scolar w Educational Testing Service (Princeton, USA).
Autor publikacji dotyczących edukacji, metodologii, statystyki i psychometrii..
Dr hab. Urszula Sztandar-Sztanderska
Opiekun naukowy Zespołu Ekonomii Edukacji. Profesor Uniwersytetu Warszawskiego, zatrudniona w Katedrze Makroekonomii i Teorii Handlu Zagranicznego Wydziału Nauk Ekonomicznych, przewodnicząca Rady Rynku Pracy KPP „Lewiatan”, dyrektorka Ośrodka Badań Rynku Pracy na UW, członek Komitetu Nauk o Pracy PAN, autorka i współautorka ponad 140 publikacji naukowych i wielu publikacji popularyzujących wiedzę ekonomiczną, głównie w zakresie funkcjonowania rynku pracy i jego związków z procesami makroekonomicznymi. Szczególnym obszarem jej zainteresowań są: bezrobocie, w tym zwłaszcza strukturalne, współzależność edukacji i rynku pracy, instytucjonalne uwarunkowania funkcjonowania rynku pracy, przyczyny zróżnicowania rynku pracy w przekroju terytorialnym i kwalifikacyjnym, źródła różnic w aktywności zawodowej według płci oraz wpływ otwarcia gospodarki na efekty zatrudnieniowe, jak również efektywność polityki ekonomicznej w odniesieniu do rynku pracy i warunkowanej przez ten rynek a od niedawna również ekonomia edukacji.
.Dr Henryk Szaleniec
Lider Zespołu Analiz Osiągnięć Uczniów (do 30 czerwca 2015). Dr nauk humanistycznych jest współzałożycielem i od 2004 roku przewodniczącym Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Edukacyjnej. W latach 1988-1990 koordynował ogólnopolskimi badaniami na temat wykorzystania komputerów w edukacji w ramach międzynarodowych badań IEA „Comped Study” . Od 1990 do 1999 roku kierował Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym w Krakowie, a następnie w latach 1999 -2007 był wicedyrektorem i dyrektorem Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie.
Od 2007- 2009 roku w ramach projektów realizowanych w CKE - „POKL , Priorytet III, Działanie 3.2. Badania dotyczące podnoszenia jakości narzędzi systemu egzaminów zewnętrznych” dr Henryk Szaleniec kierował realizacją projektu “Monitorowanie efektu egzaminatora oraz przygotowanie wprowadzenia oceniania z wykorzystaniem narzędzi elektronicznych (electronic marking)”. Kontynuacją tego projektu jest “Przygotowanie systemu informatycznego do e oceniania”.
Od marca 2010 dr Henryk Szaleniec jest zatrudniony w Instytucie Badań Edukacyjnych. Wraz z zespołem realizuje projekt, którego rezultatem będzie wyskalowanie i zrównanie wyników egzaminacyjnych począwszy pierwszego roku wprowadzenia egzaminów zewnętrznych.
.