BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Liderzy w projekcie

Dr Elżbieta Barbara Ostrowska

ostrowskaLider Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych. Dr nauk przyrodniczych. Od 2000 roku sekretarz naukowy Międzynarodowego Programu Oceny Umiejętności Uczniów (PISA) prowadzonego w Polsce przez Instytut Filozofii i Socjologii PAN. W projekcie tym zajmuje się również zagadnieniami związanymi z pomiarem umiejętności rozumowania naukowego oraz humanistycznego uczniów. Od 2008 roku realizuje projekt "Polska PISA - Spójność społeczna, przeciwdziałanie wykluczeniu i szanse rozwojowe: Oddziaływanie pomiaru edukacyjnego na system edukacji. Opracowanie formuły oceniania, która sprzyja rozwojowi złożonych umiejętności".

.

Dr Artur Pokropek

artur pokropek Lider Zespołu Analiz Osiągnięć Uczniów (od 1 lipca 2015). Jest pedagogiem i socjologiem, specjalistą od analiz statystycznych. Dr nauk humanistycznych. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego. Na tej uczelni otrzymał wszechstronne wykształcenie potwierdzone tytułami magistra pedagogiki (2007 r.) i socjologii (2009 r.). Na tej samej uczelni w 2011 roku uzyskał tytuł doktora nauk humanistycznych z zakresu pedagogiki. Adiunkt w Instytucie Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk.
Współautor polskiej aplikacji metody edukacyjnej wartości dodanej (EWD). Współtwórca koncepcji i współautor badania, którego finalnym produktem stały się porównywalne wyniki egzaminacyjne (PWE). Był członkiem lub koordynatorem wielu zespołów badawczych realizujących projekty z zakresu badań edukacyjnych i socjologicznych. W latach 2013-2014 pracował jako visiting scolar w Educational Testing Service (Princeton, USA).
Autor publikacji dotyczących edukacji, metodologii, statystyki i psychometrii..

Dr hab. Urszula Sztandar-Sztanderska

sztanderskaOpiekun naukowy Zespołu Ekonomii Edukacji. Profesor Uniwersytetu Warszawskiego, zatrudniona w Katedrze Makroekonomii i Teorii Handlu Zagranicznego Wydziału Nauk Ekonomicznych, przewodnicząca Rady Rynku Pracy KPP „Lewiatan”, dyrektorka Ośrodka Badań Rynku Pracy na UW, członek Komitetu Nauk o Pracy PAN, autorka i współautorka ponad 140 publikacji naukowych i wielu publikacji popularyzujących wiedzę ekonomiczną, głównie w zakresie funkcjonowania rynku pracy i jego związków z procesami makroekonomicznymi. Szczególnym obszarem jej zainteresowań są: bezrobocie, w tym zwłaszcza strukturalne, współzależność edukacji i rynku pracy, instytucjonalne uwarunkowania funkcjonowania rynku pracy, przyczyny zróżnicowania rynku pracy w przekroju terytorialnym i kwalifikacyjnym, źródła różnic w aktywności zawodowej według płci oraz wpływ otwarcia gospodarki na efekty zatrudnieniowe, jak również efektywność polityki ekonomicznej w odniesieniu do rynku pracy i warunkowanej przez ten rynek a od niedawna również ekonomia edukacji.

.

Czytaj więcej...

Dr Henryk Szaleniec

szaleniecLider Zespołu Analiz Osiągnięć Uczniów (do 30 czerwca 2015). Dr nauk humanistycznych jest współzałożycielem i od 2004 roku przewodniczącym Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Edukacyjnej. W latach 1988-1990 koordynował ogólnopolskimi badaniami na temat wykorzystania komputerów w edukacji w ramach międzynarodowych badań IEA „Comped Study” . Od 1990 do 1999 roku kierował Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym w Krakowie, a następnie w latach 1999 -2007 był wicedyrektorem i dyrektorem Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie.

Od 2007- 2009 roku w ramach projektów realizowanych w CKE - „POKL , Priorytet III, Działanie 3.2. Badania dotyczące podnoszenia jakości narzędzi systemu egzaminów zewnętrznych” dr Henryk Szaleniec kierował realizacją projektu “Monitorowanie efektu egzaminatora oraz przygotowanie wprowadzenia oceniania z wykorzystaniem narzędzi elektronicznych (electronic marking)”. Kontynuacją tego projektu jest “Przygotowanie systemu informatycznego do e oceniania”.

Od marca 2010 dr Henryk Szaleniec jest zatrudniony w Instytucie Badań Edukacyjnych. Wraz z zespołem realizuje projekt, którego rezultatem będzie wyskalowanie i zrównanie wyników egzaminacyjnych począwszy pierwszego roku wprowadzenia egzaminów zewnętrznych.

.

Strona 4 z 5

  • start
  • poprz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...