Dobre praktykiPrzedstawiamy zbiór zadań do pracy z uczniem. Naszą intencją jest wsparcie nauczycieli, którzy dokładają starań, by nauka w szkole była coraz ciekawsza. więcej |
|
Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)BIBE to pierwsza w Polsce rozbudowana baza danych poświęcona badaniom edukacyjnym. BIBE zawiera istotne doniesienia naukowe z polskich badań edukacyjnych prowadzonych w latach 1989-2015. więcej |
Nasze badania
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
|
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
|
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
- Opublikowano: 11 Maj 2012
Instytut Badań Edukacyjnych na zlecenie MEN prowadzi badanie Teaching and Learning International Survey (TALIS) zainicjowane przez OECD. Ma ono pomagać krajom dokonywać oceny polityki edukacyjnej i wybierać takie drogi, które gwarantują najbardziej efektywne kształcenie. Międzynarodowy i polski raport z badania TALIS 2008 zostały opublikowane w 2009 r. Kolejne badanie ma odbyć się na przełomie 2013 i 2013 roku.
W ramach przygotowań do niego eksperci IBE uczestniczą w wielu konferencjach, spotkaniach i wyjazdach studyjnych.
Obecni byli na: spotkaniu organizowanym przez OECD 7-9.12.2008 r. w Paryżu, na spotkaniu rady państw uczestniczących w projekcie 18-21.10.2009 r. w Paryżu, na spotkaniu dotyczącym badania nauczycieli 24-26.02.2010 r. w Paryżu, na konferencji dotyczącej dalszych badań TALIS 28.04 – 1.05.2010 w Antalyi, na spotkaniu dotyczącym TALIS i badania PIAAC 8-10.09.2010 w Paryżu, na spotkaniu rady państw uczestniczących w projekcie 26-29.09.2010 r. w Oslo, na spotkaniu roboczym komitetu TALIS12-14.01.2011 w Paryżu, 3-8.04.2011 w Hamburgu, na spotkaniu Komitetu Sterującego TALIS 2013 oraz spotkaniu poświęconym konceptualizacji badania początkujących nauczycieli matematyki 6-11.06.2011 w Paryżu i Waszyngtonie, na 12. spotkaniu rady państw uczestniczących w projekcie 27-28.10.2011 w Paryżu, na spotkaniu grupy roboczej TALIS 2013 12.11-18.12.2011 r. w Meksyku, na szkoleniu na temat doboru próby i danych 8-11.01.2012 r. w Hamburgu, na spotkaniu Komitetu Sterującego TALIS 2013 9-11.05.2012 r. w Holandii.
Podczas każdego ze spotkań pracowano nad rozwojem badania środowiska uczenia się i warunków pracy nauczycieli. Np. w czerwcu 2011 r. pracownicy IBE Michał Sitek i Magdalena Krawczyk-Radwan wraz z badaczami z innych krajów pracowali nad priorytetami i zakresem badania początkujących nauczycieli w ramach projektu FIRSTMATH. Przedstawili też prezentację na temat systemu kształcenia nauczycieli w Polsce, polskich wyników TEDS-M, statystyk dotyczących młodych nauczycieli matematyki i doświadczeń IBE z jakościowego badania początkujących nauczycieli.
W październiku 2011 r. Magdalena Krawczyk-Radwan wraz z przedstawicielem MEN wzięła udział w spotkaniu rady państw uczestniczących w projekcie, na którym ustalono, jak będzie wyglądać badanie próbne TALIS 2013 oraz ostatecznie przedyskutowano kwestionariusz badania próbnego.
Z kolei Radosław Piwowarski i Magdalena Krawczyk-Radwan w listopadzie 2011 r. wraz z kierownikami krajowymi TALIS 2013 z ok. 30 krajów zatwierdzali narzędzia badawcze oraz ustalali strategię i realizację badania próbnego na poziomie krajowym.
.