Dobre praktykiPrzedstawiamy zbiór zadań do pracy z uczniem. Naszą intencją jest wsparcie nauczycieli, którzy dokładają starań, by nauka w szkole była coraz ciekawsza. więcej |
|
Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)BIBE to pierwsza w Polsce rozbudowana baza danych poświęcona badaniom edukacyjnym. BIBE zawiera istotne doniesienia naukowe z polskich badań edukacyjnych prowadzonych w latach 1989-2015. więcej |
Nasze badania
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
|
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
|
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
- Opublikowano: 24 Mar 2015
W dniach 20-21 marca 2015 roku dr E. Barbara Ostrowska i Urszula Poziomek z Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych uczestniczyły w międzynarodowej konferencji New Perspectives In Science Education we Florencji. W konferencji wzięło udział 143 naukowców i praktyków edukacyjnych z Europy, Azji, obu Ameryk i Afryki.
.Konferencja składała się z 7 sesji tematycznych:
Studies on Science Education, Curricula Session Planning, Science Teaching Methods, Science Education Projects and Initiatives, New Technology for Science Teaching, Enhancing Student’s Motivation, Training of Science Teachers.
W czasie sesji, które odbywały się równolegle (po dwie) wygłoszono 35 wykładów.
Oprócz wykładów przygotowano również wystąpienia wirtualne oraz postery. Wszystkie publikacje pokonferencyjne dostępne są na stronie internetowej pod adresem http://conference.pixel-online.net/NPSE/
Przedstawicielki Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych przygotowały poster i publikację pt. Non-formal Science education suports schools in Poland, który wzbudził spore zainteresowanie wśród uczestników konferencji. Również broszury o badaniach PPP IBE (porównanie podstaw programowych i dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej) cieszyły się zainteresowaniem badaczy z innych krajów.
Pobierz poster: Non-formal Science education suports schools in Poland [pdf, 1.5 MB]
Konferencja była doskonale zorganizowana, a większość wystąpień prezentowała wysoki poziom merytoryczny. Zwrócono szczególną uwagę na problemy związane z nauczaniem i uczeniem się uczniów i nauczycieli, kształtowanie umiejętności złożonych oraz na edukację przyrodniczą w szkołach podstawowych. Przedstawiono również ciekawe projekty, związane z przedmiotami przyrodniczymi, realizowane w Europie i Stanach Zjednoczonych. Niektóre wystąpienia stanowiły przykład dobrej praktyki w dzieleniu się zarówno wynikami badań jak i wnioskami i rekomendacjami.