Dobre praktykiPrzedstawiamy zbiór zadań do pracy z uczniem. Naszą intencją jest wsparcie nauczycieli, którzy dokładają starań, by nauka w szkole była coraz ciekawsza. więcej |
|
Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)BIBE to pierwsza w Polsce rozbudowana baza danych poświęcona badaniom edukacyjnym. BIBE zawiera istotne doniesienia naukowe z polskich badań edukacyjnych prowadzonych w latach 1989-2015. więcej |
Nasze badania
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
|
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
|
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
- Opublikowano: 15 Wrz 2014
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, zespół doradców w zakresie nauczania przedmiotów przyrodniczych, Instytut Badań Edukacyjnych oraz Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Warszawie zapraszają nauczycieli chemii, geografii, fizyki i biologii, III etapu edukacyjnego, na konferencję pt. „Nauczanie przedmiotów przyrodniczych w świetle wyzwań XXI wieku”. Konferencja odbędzie się 24 września 2014 roku, w siedzibie WCIES, ul. Stara 4, w Warszawie, w godz. 15.00-16.30.
Bezpośrednio po konferencji, w godz. 16.45-19.00, odbędą się cztery oddzielne seminaria pt. „Zadania problemowe na lekcjach przedmiotów przyrodniczych (chemii, biologii, geografii, fizyki) w kontekście wyników części przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego”.
Szkolenia adresowane są do nauczycieli przedmiotów przyrodniczych, warszawskich szkół gimnazjalnych.
Celem spotkań jest podniesienie kompetencji nauczycieli w obszarze analizowania wyników egzaminów zewnętrznych oraz wzbogacanie warsztatu pracy nauczycieli przedmiotów przyrodniczych w zakresie doboru odpowiednich metod i form pracy kształtujących myślenie naukowe.
Program konferencji obejmuje między innymi następujące punkty spotkania:
- Analiza i podsumowanie wyników części przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego 2014
- Co wynika z badań PISA? – wnioski do pracy z uczniem gimnazjum.
Natomiast podczas seminarium, zostaną przedstawione i omówione przykładowe zadania problemowe z chemii, fizyki, biologii i geografii.
Na szkolenia można zapisywać się wyłącznie drogą elektroniczną: http://kursy.wcies.edu.pl/pl/Szkolenia-w-zakresie-nauk-przyrodniczych
Serdecznie zapraszamy!
.