
|
|
|
Nasze badania
![]() |
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
![]() |
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
![]() |
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
- Opublikowano: 29 Wrz 2014
Jedną z istotnych dróg wsparcia nauczycieli w rozwiązywaniu tych problemów jest – oprócz odpowiednich do potrzeb form doskonalenia zawodowego – szerokie otwarcie szkoły na przyrodniczą edukację pozaformalną. Stanowi ona cenne uzupełnienie szkolnej edukacji przyrodniczej. Edukacja pozaformalna spełnia również inną, ważną funkcję – upowszechnia i promuje wśród uczniów zasadę uczenia się przez całe życie.
Połączenie działań edukacji formalnej i pozaformalnej wobec młodych ludzi już na poziomie szkoły może dać szansę rozwoju zintegrowanej, atrakcyjnej dla odbiorców i efektywnej przyrodniczej edukacji regionalnej. Integracja przyrodniczej edukacji szkolnej i pozaformalnej wydaje się szczególnie cenna w kontekście wprowadzania w Polsce nowoczesnego krajowego systemu kwalifikacji, opartego na efektach uczenia się oraz jego narzędzia, czyli Polskiej Ramy Kwalifikacji.
Badanie "Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej" to pierwsze rzetelne opracowanie dotyczące pracy i oferty ośrodków przyrodniczej edukacji pozaformalnej: pod względem dostępności zajęć, ich jakości, stopnia wykorzystania oferty przez nauczycieli i uczniów, efektywności i zgodności zajęć z celami kształcenia podstawy programowej.
Broszura przedstawia opis założeń, metodologii i zasięgu badania, jego wyników i opartych na wynikach badania wniosków/rekomendacji.
.