BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Zespół Edukacji i Rynku Pracy

Opublikowano: 18 Cze 2010

O zespole

O zespole

Działania Zespołu Edukacji i Rynku Pracy koncentrują się na analizie relacji pomiędzy systemem edukacji a rynkiem pracy, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji młodych ludzi wchodzących na rynek pracy.

Jego zainteresowania badawcze obejmują w szczególności:

  • uwarunkowania demograficzne systemu edukacji i rynku pracy,
  • badania dotyczące sytuacji absolwentów na rynku pracy,
  • rozpoznanie popytu na kluczowe kompetencje,
  • stworzenie narzędzi prognozowania popytu i podaży pracy wg zawodów,
  • badania instytucji edukacyjnych,
  • badania dotyczące uwarunkowań decyzji edukacyjnych na poziomie gospodarstwa domowego i na poziomie indywidualnym,
  • analizy zasobów informacyjnych dla prowadzenia i monitorowania polityki edukacyjnej
  • badania ścieżek edukacyjnych i zawodowych uczniów z niepełnosprawnościami

Zespół współpracuje m.in. ze szkołami wyższymi, Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, Głównym Urzędem Statystycznym oraz z licznymi instytucjami edukacyjnymi w zakresie wymiany informacji i doświadczeń.

Dzięki szeroko zakrojonym projektom badawczym oraz wsparciu ekspertów powstają analizy, opracowania i raporty, które są dystrybuowane do instytucji mających decydujących wpływ na kształt systemu społeczno-gospodarczego i systemu edukacji.

Członkowie zespołu

Lider zespołu dr Agnieszka Chłoń-Domińczak

W skład zespołu wchodzą:

  • Anna Demner – koordynator zespołu
  • Diana Stankiewicz – asystent

Badacze:

  • Jan Burski do 30.06.2015
  • Paweł Grzelak do 30.06.2015
  • Dorota Holzer-Żelażewska do 30.06.2015
  • Magdalena Kamieniecka
  • dr Paweł Kubicki do 30.06.2015
  • Anna Maliszewska
  • Marta Orłowska
  • Marta Palczyńska do 30.06.2015
  • Mateusz Pawłowski do 30.06.2015
  • Krzysztof Podwójcic do 30.06.2015
  • Marta Rucińska do 30.06.2015
  • dr Maja Rynko do 30.06.2015
  • dr Piotr Śpiewanowski do 30.06.2015

Badania

Realizowane badania zespołu

  • Strukturalny model symulacyjno-prognostyczny polskiej gospodarki uwzględniający zjawiska związane z kapitałem ludzkim
  • Uwarunkowania decyzji edukacyjnych - badania panelowe gospodarstw domowych
  • Włączający system edukacji i rynku pracy – rekomendacje dla polityki publicznej
  • Badanie ścieżek edukacyjnych niepełnosprawnych dzieci, uczniów i absolwentów
  • Diagnoza stanu doradztwa edukacyjno-zawodowego w kontekście zdolności tego systemu do wypełniania przypisanych mu funkcji
  • Rynek pracy a kompetencje Polaków – Badanie postPIAACRynek pracy a kompetencje Polaków – Badanie postPIAAC
  • Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych
  • Badanie losów absolwentów szkół zawodowych

Badania zakończone

  • Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych z wykorzystaniem danych administracyjnych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Część 2: Wdrożenie systemu monitorowania losów absolwentów i popularyzacja technik analiz informacji pochodzących z rejestrów opracowanych w ramach projektów badawczych IBE.
  • Monitorowanie losów absolwentów uczelni z wykorzystaniem danych administracyjnych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Część 3: Stworzenie narzędzi służących do przetwarzania i analizy informacji pochodzących z rejestrów administracyjnych wielu uczelni i ZUS na potrzeby badań losów edukacyjno-zawodowych absolwentów szkół wyższych.
  • Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych z wykorzystaniem danych administracyjnych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
  • Międzynarodowe Badanie Kompetencji Osób Dorosłych - PIAAC
  • Badanie realizowane w ramach projektu SHARE 

 

Badania Edukacji i Rynku Pracy

Kontakt

Kontakt

Anna Demner

 

.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Młodzież myśli o przyszłości zawodowej, ale potrzebuje większego wsparcia
  • Relacja z briefingu prasowego nt UDE
  • Czy Polacy są zadowoleni ze swojego wykształcenia
  • Eksperci IBE zaprezentowali wyniki Międzynarodowego Badania Osób Dorosłych (PIAAC)

Publikacje

  • Early entry – early exit? Education’s impact on being active in the labour market of Poles 50+
  • EduMod: Model symulacyjno-prognostyczny polskiej gospodarki. Podręcznik użytkownika
  • EduMod: Model symulacyjno-prognostyczny polskiej gospodarki. Raport podsumowujący projekt
  • Lokalne uwarunkowania decyzji edukacyjnych w perspektywie teorii racjonalnego wyboru. Koncepcja teoretyczno-metodologiczna
  • Modelowanie wieloagentowe w badaniach decyzji edukacyjnych

Zespoły, badania, ludzie

  • Badanie losów absolwentów szkół zawodowych
  • Badanie realizowane w ramach projektu SHARE
  • Badanie ścieżek edukacyjnych niepełnosprawnych dzieci, uczniów i absolwentów
  • Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych
  • Diagnoza stanu doradztwa edukacyjno – zawodowego

Seminaria i konferencje

  • "Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych" - konferencja podsumowująca
  • Umiejętności Polaków – wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Osób Dorosłych (PIAAC) - Seminarium

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...