O wczesnodziecięcej edukacji w Genewie
- Opublikowano: 22 Wrz 2011
Projekty innych krajów i najnowsze badania dotyczące wczesnodziecięcej edukacji – to zagadnienia, które leżały w centrum zainteresowania członków delegacji IBE, która w dniach 15-18.09.2011 r. uczestniczyła w "EECERA annual conference- Education from birth: research, practices and educational Policy w Genewie".
Prof. Elżbieta Putkiewicz (UW), dr Barbara Murawska (UW) i Aleksandra Gajdała (IBE) były w Szwajcarii również po to, by nawiązać kontakty ze światowej sławy naukowcami zajmującymi się tą dziedziną i zaprosić ich na organizowane przez Instytut seminarium "Early Childhood Education in OECD Research – Starting Strong I, Starting Strong II".
Polska plasuje się na jednym z ostatnich miejsc na świecie, jeśli chodzi o edukację dzieci w wieku przedszkolnym. Tymczasem z badań wynika, że dzieci, które już od najmłodszych lat w niej uczestniczą, są znacznie lepiej przygotowane do życia społecznego i łatwiej przyswajają wiedzę, co ma pozytywne efekty w późniejszych latach życia. Z tego powodu, opierając się na dobrych praktykach innych krajów, eksperci edukacji wczesnodziecięcej pracują nad wdrożeniem programu rozwoju systemu opieki przedszkolnej w naszym kraju.
Członkinie delegacji zarekomendowały nawiązanie współpracy z prof. Johnem Bennett’em (OECD, University of London), jako głównym gościem - prelegentem na organizowanym przez IBE seminarium. Zaproponowały także dyskusję nad przyłączeniem się Polski do uczestnictwa w projekcie Starting Strong.
.