Lekcja dobrej historii
Pracownia historii | Kontakt: ldh@ibe.edu.pl |
O konkursie
Jury konkursu Instytutu Badań Edukacyjnych "Lekcja dobrej historii" wybrało 19 najlepszych praktyk nauczania historii w szkołach gimnazjalnych.
LISTA LAURETAÓW |
Kliknij, by zobaczyć listę |
Przedmiotem konkursu "Lekcja dobrej historii" były metody nauczania rozwijające u uczniów umiejętności ogólne wskazane w podstawie programowej, a więc m.in. tworzenie narracji historycznej czy analizę i interpretację źródeł . Uczestnicy zgłosili 52 pomysły, z których jury wyróżniło 19. Podczas oceniania pod uwagę brano, na ile dana metoda przyczynia się do rozwoju umiejętności ogólnych, jej pomysłowość, a także uniwersalność.
Chodziło o to, aby pomysł mógł być bez większego trudu wykorzystany przez innych. - Niestety musieliśmy odrzucić sporo naprawdę ciekawych zgłoszeń, których realizacja wymagała zbyt wielkich przygotowań lub udziału osób o wyjątkowej wiedzy czy umiejętnościach – wyjaśnia prof. Choińska-Mika. - Z drugiej strony pomysły te świadczą, że wśród nauczycieli historii w gimnazjach są prawdziwi entuzjaści gotowi poświęcić swój czas i pracę, aby dostarczyć młodzieży niezwykłych i pouczających przeżyć.
Uroczyste rozdanie nagród – czytników e-booków – odbyło się 21 czerwca w Baranowie Sandomierskim. Spotkanie było okazją nie tylko do omówienia prac, ale także przeprowadzenia warsztatów nt. kształcenia umiejętności ogólnych z historii, podczas których uczestnicy będą mogli wykorzystać swoją wiedzę i pomysłowość (przeczytaj relację).
Zwycięskie prace będą opublikowane m.in. na stronie Instytutu Badań Edukacyjnych. Organizatorzy chcą, by konkurs stał się wydarzeniem cyklicznym. Ogłoszenie kolejnego jest planowane na jesień 2012 roku.
Konkurs zorganizowała pracownia historii Instytutu Badań Edukacyjnych w ramach projektu „Entuzjaści edukacji”. Patronem medialnym jest redakcja miesięcznika "Mówią Wieki".
- poprz.
- nast. »»