BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Lekcja dobrej historii

  • Lekcja dobrej historii
  • Regulamin
  • Kategorie praktyk
  • Terminy
  • LISTA LAUREATÓW
Strona 1 z 5
lekcja dobrej_historii474x160
Pracownia historii | Kontakt:  ldh@ibe.edu.pl  | 

 

O konkursie

Jury konkursu Instytutu Badań Edukacyjnych "Lekcja dobrej historii" wybrało 19 najlepszych praktyk nauczania historii w szkołach gimnazjalnych.

 LISTA LAURETAÓW
Kliknij, by zobaczyć listę

 

 

Przedmiotem konkursu "Lekcja dobrej historii" były metody nauczania rozwijające u uczniów umiejętności ogólne wskazane w podstawie programowej, a więc m.in. tworzenie narracji historycznej czy analizę i interpretację źródeł . Uczestnicy zgłosili 52 pomysły, z których jury wyróżniło 19. Podczas oceniania pod uwagę brano, na ile dana metoda przyczynia się do rozwoju umiejętności ogólnych, jej pomysłowość, a także uniwersalność.

Chodziło o to, aby pomysł mógł być bez większego trudu wykorzystany przez innych. - Niestety musieliśmy odrzucić sporo naprawdę ciekawych zgłoszeń, których realizacja wymagała zbyt wielkich przygotowań lub udziału osób o wyjątkowej wiedzy czy umiejętnościach – wyjaśnia prof. Choińska-Mika. - Z drugiej strony pomysły te świadczą, że wśród nauczycieli historii w gimnazjach są prawdziwi entuzjaści gotowi poświęcić swój czas i pracę, aby dostarczyć młodzieży niezwykłych i pouczających przeżyć. 

Uroczyste rozdanie nagród – czytników e-booków – odbyło się 21 czerwca w Baranowie Sandomierskim. Spotkanie było okazją nie tylko do omówienia prac, ale także przeprowadzenia warsztatów nt. kształcenia umiejętności ogólnych z historii, podczas których uczestnicy będą mogli wykorzystać swoją wiedzę i pomysłowość (przeczytaj relację).

Zwycięskie prace będą opublikowane m.in. na stronie Instytutu Badań Edukacyjnych. Organizatorzy chcą, by konkurs stał się wydarzeniem cyklicznym. Ogłoszenie kolejnego jest planowane na jesień 2012 roku.
Konkurs zorganizowała pracownia historii Instytutu Badań Edukacyjnych w ramach projektu „Entuzjaści edukacji”. Patronem medialnym jest redakcja miesięcznika "Mówią Wieki".

 

  • poprz.
  • nast. »»

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Laureaci trzeciej edycji konkursu "Lekcja dobrej historii"
  • Co się zmieniło w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych - film
  • Dobre pomysły na nauczanie historii - zobacz nowy film
  • Przez pomysł do rozumu - podsumowanie konkursu „Lekcja dobrej historii"
  • Nowa podstawa programowa – jak zmieniło się nauczanie historii w gimnazjach?

Publikacje

  • Dobre praktyki w nauczaniu historii
  • Realizacja podstawy programowej z historii w gimnazjach

Zespoły, badania, ludzie

  • Badania sposobów realizacji podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych
  • Badanie postaw młodzieży szkół ponadgimnazjalnych wobec historii Polski XX wieku
  • Badanie umiejętności historycznych absolwentów gimnazjum
  • Dobre praktyki w nauczaniu historii
  • Pracownia Historii

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...