BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Wizyta studyjna w Anglii

Opublikowano: 3 Gru 2010

Od 7. do 14. listopada 2010r. 5-osobowa grupa pracowników Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych IBE uczestniczyła w wizycie studyjnej w Anglii, w Reading (ok. 60 km od Londynu).

.

Głównymi celami wizyty było poznanie:

  • funkcjonowania angielskiego systemu oświaty na poziomie szkoły,
  • metod i warunków prowadzenia zajęć dydaktycznych w zakresie przedmiotów przyrodniczych,
  • angielskiego systemu kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli.

W trakcie pobytu w Reading zespół odwiedził 6 szkół na poziomie secondary school (odpowiednik polskiego gimnazjum).

Zespół przeprowadził obserwację ponad 20 lekcji w zakresie science, biologii, chemii i fizyki oraz zrealizował szereg wywiadów z dyrektorami szkół, przewodniczącymi szkolnych zespołów przyrodniczych (head science teacher) oraz nauczycielami tych przedmiotów.

Ponadto zespół odwiedził dwa ośrodki doskonalenia zawodowego nauczycieli: National Centre for Biotechnology Education, związane z Uniwersytetem w Reading oraz Science Learning Center East Mindlands, związane z Uniwersytetem w Leicester, gdzie pozyskał szereg materiałów a także przeprowadził wywiady z pracownikami dydaktyczno-naukowymi.
Wywiady przeprowadzone zostały również z dwojgiem pracowników dydaktycznych Institute of Education na Uniwersytecie w Reading, w którym kształcą się przyszli nauczyciele – p. Johnem Oversby, Course Leader PGCE Science i p. Deb Heighes, Subject Leader for PGCE Sec Science.

Bogaty materiał badawczy, pozyskany w trakcie wizyty jest obecnie analizowany i opracowywany przez zespół nauk przyrodniczych IBE, czego efektem będzie raport końcowy.

Wizyta była częścią badania "Analiza funkcjonowania nauczania przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach" [więcej]

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...