BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Nagroda dla IBE za najlepszy plakat

Opublikowano: 18 Cze 2015

Zespół Specyficznych Zaburzeń Uczenia, realizujący projekt "Wczesna diagnoza specyficznych zaburzeń czytania i pisania" (PISMO) pod kierunkiem prof. dr hab. Grażyny Krasowicz-Kupis został wyróżniony nagrodą w konkursie na najlepszy plakat na XXIV Ogólnopolskiej Konferencji Psychologii Rozwojowej, która odbyła się dniach 1-3 czerwca 2015 roku na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

 

Skład jury był następujący: prof. dr hab. Maria Kielar-Turska (przewodnicząca), prof. dr hab. Janusz Trempała, prof. UKSW dr hab. Jan Cieciuch, dr hab. Dorota Czyżowska oraz prof. UWM dr hab. Beata Krzywosz-Rynkiewicz. Przy wyborze plakatu wzięto pod uwagę poziom naukowy, a także sposób prezentacji danych (wyraźna struktura, łatwość czytania i jasne wnioski).

Nagrodzona została seria plakatów Zespołu Specyficznych Zaburzeń Uczenia (PISMO):

1/ "Bateria testów fonologicznych IBE" autorstwa Grażyny Krasowicz-Kupis, Katarzyny Wiejak, Katarzyny Marii Bogdanowicz.

IBE Poster fonologiaIBE Poster fonologia

2/ "Bateria testów czytania IBE" autorstwa Grażyny Krasowicz-Kupis, Katarzyny Marii Bogdanowicz, Katarzyny Wiejak.

IBE Poster czytanieIBE Poster czytanie

3/ "Bateria testów pisania IBE" autorstwa Elżbiety Awramiuk, Grażyny Krasowicz-Kupis, Katarzyny Wiejak, Katarzyny Marii Bogdanowicz.

IBE Poster pisanieIBE Poster pisanie

Plakaty przedstawiają trzy baterie testowe znormalizowane na ogólnopolskiej próbie 2973 dzieci. Przedstawione na plakatach badania normalizacyjne stanowią finalną fazę projektu, realizowanego od 2012 roku, którego celem było: stwierdzenie, które werbalne i niewerbalne deficyty poznawcze są prognostyczne dla zaburzeń czytania i pisania u dzieci przed i na początku formalnej nauki tych umiejętności oraz stworzenie nowoczesnych narzędzi do diagnozy ryzyka dysleksji. Baterie testów fonologicznych, czytania i pisania będą dostępne w poradniach od września 2015 r.

.

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...