Publikacje
Rekomendacje - wyposażenia pracowni przedmiotów przyrodniczych oraz organizacja szkoleń dla nauczycieli (szkoły ponadgimnazjalne)
- Opublikowano: 26 Lis 2013
Rekomendacje dotyczące podstawowego wyposażenia pracowni przedmiotów przyrodniczych oraz zasad iorganizacji szkoleń dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych na IV etapie edukacyjnym (szkoły ponadgimnazjalne).
.Projekt dokumentu wiodącego w Perspektywie Uczenia się Przez Całe Życie
- Opublikowano: 14 Gru 2012
zespół roboczy IBE
Szczegółowa analiza projektu zawierająca rekomendacje: ogólne i dotyczące struktury, definicji (polityki na rzecz uczenia się przez całe życie, celu głównego strategii), diagnozy (m.in. problemu powszechnego kształtowania umiejętności uczenia się, roli systemu edukacji w kształtowaniu w uczniach poza umiejętnością uczenia się, także postawy otwartości na wiedzę oraz postaw społecznych i obywatelskich), krajowych ram kwalifikacji, udziału szkolnictwa wyższego w PLLL oraz uwagi redakcyjne i związane z dostępnymi, najświeższymi danymi.
.
Droga edukacyjna sześciolatków – szkoła czy przedszkole. Rekomendacje dla polityki edukacyjnej.
- Opublikowano: 14 Gru 2012
Prof. dr hab. Anna I. Brzezińska, mgr Radosław Kaczan, dr Joanna Matejczuk, dr Piotr Rycielski
Wiek obowiązku szkolnego powinien wynosić w Polsce co najwyżej 6 lat – dowodzą eksperci, którzy poddają szczegółowej analizie problematykę związaną z trwającą w kraju dyskusją nad wiekiem, w którym dzieci powinny rozpoczynać naukę w szkole podstawowej.
Opracowanie zawiera omówienie problemu gotowości dzieci do nauki na pierwszym etapie kształcenia z przeglądem istotnych kompetencji i wskazówkami dla pedagogów, jak je oceniać i rozwijać w szkole. Porusza też kwestię przygotowania szkół do przyjęcia dzieci o zróżnicowanych kompetencjach i poziomie rozwoju. Zawiera wskazówki dotyczące pracy nauczycieli - zmian filozofii i sposobu nauczania, a także zmian w organizacji placówek ze szczególnym uwzględnieniem zaplanowania i wykorzystania czasu przed i poza lekcjami.