BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Lekcja dobrej historii - LISTA LAUREATÓW

Strona 5 z 5


Pracownia historii | Kontakt:  ldh@ibe.edu.pl   | 

  • Lekcja dobrej historii
  • Regulamin
  • Kategorie praktyk
  • Terminy
  • LISTA LAUREATÓW

 Lista lauretaów

Jury postanowiło nagrodzić 19 spośród 52 zgłoszonych praktyk nauczania historii w gimnazjach. Wyróżnione prace są pomysłowe i skutecznie rozwijają umiejętności ogólne z historii. Co ważne, łatwo mogą z nich skorzystać inni nauczyciele. 

  • Skutki odkryć geograficznych” pani Joanny Bodzek, Zespół Szkół w Kamiennej Górze (pow. kamiennogórski, woj. dolnośląskie)
  • .„Kultura i nauka w XVII wieku- redagujemy gazetę Barokówka” pani Beaty Buchwald, Zespół Szkół w Mosinie (pow. poznański, woj. wielkopolskie).
  • „Czas wielkich zmian- lekcja powtórzeniowa metodą mapy mentalnej” pani Beaty Buchwald, Zespół Szkół w Mosinie (pow. poznański, woj. wielkopolskie).
  • „Społeczeństwo i samorząd średniowiecznego miasta” Magdaleny Bylicy, Gimnazjum w Kamieniu (pow. krakowski, woj. małopolskie).
  • „Utrwalenie wiadomości z kultury Starożytnego Egiptu i kultury antycznej” pani Katarzyny Falkowskiej, Gimnazjum nr 113 przy Ośrodku Szkolno – Wychowawczym dla Dzieci Niesłyszących im. J. Sikorskiego w Poznaniu (woj. wielkopolskie). 
  • „Znaczenie zjazdu gnieźnieńskiego dla państwa polskiego” pani Janiny Jezierskiej-Bobak, Gimnazjum nr 3 w Bachowicach (pow. wadowicki, woj. małopolskie). 
  • „Znam rozumiem i posługuję się pojęciami” pana Tomasza Kozakiewicza, Społeczne Gimnazjum Językowe Nasza Szkoła/Zespół Szkół nr 7 im. B Bukowskiego w Koszalinie (woj. zachodniopomorskie).
  • „Gdybym był …. – czyli wcielanie się uczniów w postacie historyczne” pana Tomasza Kozakiewicza, Społeczne Gimnazjum Językowe Nasza Szkoła/Zespół Szkół nr 7 im. B Bukowskiego w Koszalinie (woj. zachodniopomorskie). 
  • „Historia ukryta w łęczyckich ulicach” pani Jolanty Kuropatwy, Gimnazjum im. Czesława Miłosza w Topoli Królewskiej (pow. łęczycki, woj. łódzkie). 
  • „Kultura pogańskich Słowian” pani Marioli Orłowskiej, Gimnazjum nr 91 im. Stanisława Staszica w Warszawie (woj. mazowieckie). 
  • „Kultura oświecenia w Polsce. Czasy stanisławowskie” pani Małgorzaty Piechy, Gimnazjum w Jasienicy (pow. bielski, woj. śląskie). 
  • „Ślązacy w Teksasie” pani Donaty Podkowy, Gimnazjum im. I. Sendler w Toszku (pow. gliwicki, woj. śląskie). 
  • „Warsztaty z historii starożytnej” pani Barbary Sowy, Gimnazjum w Siedliskach (pow. gorlicki, woj. małopolskie). 
  • „Zabory na ziemiach polskich - cykl lekcji oraz gra terenowa” pani Natalii Szumskiej, Gimnazjum nr 124 im. Polskich Noblistów w Warszawie (woj. mazowieckie). 
  • „Konstytucja 3 maja według Jana Matejki” pana Tomasza Szymkiewicza, Gimnazjum nr 34 im. Tony'ego Halika w Toruniu (woj. kujawsko-pomorskie). 
  • „Słowo o polskich Sarmatach - lekcja o roli i znaczeniu kultury sarmackiej oraz jej wpływu na życie polskiej szlachty” pana Piotra Ulatowskiego, Prywatne Gimnazjum nr 22 Lauder-Morasha w Warszawie (woj. mazowieckie). 
  • „Renesans w Krakowie” pani Moniki Witalis-Malinowskiej, Społeczne Gimnazjum nr 7 im. J. Słowackiego w Krakowie (woj. małopolskie). 
  • „Śladami Antyku po Wałczu” pana Piotra Wojtanka, Gimnazjum nr 3 im. Mikołaja Kopernika w Wałczu (pow. wałecki, woj. zachodniopomorskie). 
  • „Polska pierwszych Piastów – powtórzenie” pana Macieja Wycinka, Gimnazjum Programów Indywidualnych w Gdańsku Oliwie (woj. pomorskie).

Wszystkim uczestnikom konkursu dziękujemy za udział, a zwycięzcom gratulujemy. Zapraszamy również do udziału w kolejnej edycji konkursu, która zostanie ogłoszona jeszcze w tym roku.

Jury:

prof. dr hab. Jolanta Choińska-Mika, lider Zespołu Dydaktyk Szczegółowych IBE,

Zofia Teresa Kozłowska, Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Historycznego

Wojciech Kalwat, Mówią Wieki

Jakub Lorenc, członek Pracowni Historii IBE,

Jacek Staniszewski, członek Pracowni Historii IBE

 

.
  • «« poprz.
  • nast.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Laureaci trzeciej edycji konkursu "Lekcja dobrej historii"
  • Co się zmieniło w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych - film
  • Dobre pomysły na nauczanie historii - zobacz nowy film
  • Przez pomysł do rozumu - podsumowanie konkursu „Lekcja dobrej historii"
  • Nowa podstawa programowa – jak zmieniło się nauczanie historii w gimnazjach?

Publikacje

  • Dobre praktyki w nauczaniu historii
  • Realizacja podstawy programowej z historii w gimnazjach

Zespoły, badania, ludzie

  • Badania sposobów realizacji podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych
  • Badanie postaw młodzieży szkół ponadgimnazjalnych wobec historii Polski XX wieku
  • Badanie umiejętności historycznych absolwentów gimnazjum
  • Dobre praktyki w nauczaniu historii
  • Pracownia Historii

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...