Dobre praktyki w nauczaniu historii
W raporcie przedstawiono wnioski z analizy materiału zebranego podczas wywiadów pogłębionych przeprowadzonych z osiemnastoma uczestnikami konkursu „Lekcja dobrej historii” skierowanego do nauczycieli gimnazjum.
Celem badania była analiza i upowszechnianie dobrych praktyk stosowanych w pracy dydaktycznej nauczycieli historii w gimnazjach. Autorom koncepcji badania zależało na ukazaniu nowych standardów w pracy nauczyciela realizującego podstawę programową. Efektem badania, oprócz niniejszego raportu będzie także internetowa baza dobrych praktyk. W jej ramach obok sprawdzonych w praktyce wzorów, które łatwo mogą zostać wykorzystane przez innych nauczycieli, publikowane będą również komentarze i uwagi nauczycieli zebrane w trakcie niniejszego badania. Jest to pierwsze badanie z cyklu - w kolejnych latach planowane są kolejne edycje, które prowadzić mają do poszerzenia analiz o wątki związane z formami upowszechniania dobrych praktyk. Planowane jest także poszerzenie badanych o nauczycieli uczących w szkołach ponadgimnazjalnych.