BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

O czasie pracy nauczycieli na Międzynarodowym Kongresie Zarządzania Oświatą

VIII Międzynarodowy Kongres Zarządzania Oświatą odbył się w dniach 26-27 września w Warszawie. Rozpoczął się od spotkania z Krystyną Szumilas, Minister Edukacji Narodowej, dotyczącym m.in. planów resortu oświaty. Resort zorganizował także szkolenie dla dyrektorów przedszkoli i instytucji je prowadzących na temat organizacji zajęć dodatkowych. Odbyło się także spotkanie poświęcone rewitalizacji szkolnictwa zawodowego.

Dużym zainteresowaniem dyrektorów szkół, samorządowców i urzędników oświaty, cieszył się wykład Instytutu Badań Edukacyjnych dotyczący wyników „Badania czasu i warunków pracy nauczycieli". O tym, co wynika z badania opowiadali dr Dominika Walczak i Andrzej Wichrowski z Zespołu Badań Nauczycieli IBE.

- Chcieliśmy pokazać złożoność pracy nauczyciela – mówił Andrzej Wichrowski, wyjaśniając cel badania i sposób jego realizacji. Dużą część swojej prezentacji poświęcił zastosowanej metodzie badawczej i pułapkom, jakie niesie ze sobą chęć uśrednienia wyników.

Uczestnicy wykłady zainteresowani byli doborem czynności, które były traktowane jako kluczowe. Jak tłumaczył Wichrowski na ich wybór miało wpływ m.in. to, jaki odsetek nauczycieli wykonuje daną czynność, jak wiele czasu to zajmuje i gdzie je praca ta jest wykonywana. Wątek dotyczący miejsca wykonywania pracy przez nauczycieli rozwinęła dr Walczak.

Kontynuacją wykładu były warsztaty pt. „Specyfika zawodu nauczyciela – praca w domu, w szkole a praca zespołowa”, które prowadzili członkowie Zespołu Badań Nauczycieli IBE: dr Dominika Walczak, Kamila Hernik, Agata Komendant-Brodowska, Karolina Malinowska, Magdalena Smak-Wójcicka.

Uczestnikami spotkania była grupa dyrektorów szkół i nauczycieli. Dyskutowano, dzieląc się swoimi doświadczeniami i opiniami, o tym, czy nauczyciele w ich szkołach chętniej pracują indywidualnie czy zespołowo, jakie są wady i zalety tej formy pracy?

Uczestnicy kongresu w trakcie przerw między wykładami mogli także odwiedzić stoisko IBE, gdzie czekały na nich materiały na temat działalności Instytutu i prowadzonych projektów. Zainteresowani mogli pobrać, m.in. raporty o stanie edukacji, płyty z multimediami na temat badań.

Stoisko IBE na VIII Międzynarodowym Kongresie Kadry Kierowniczej Oświaty w WarszawieStoisko IBE na VIII Międzynarodowym Kongresie Kadry Kierowniczej Oświaty w Warszawie

VIII Międzynarodowy Kongres Zarządzania Oświatą odbył się w Centrum Kongresowym Prywatnej Wyższej Szkoły Businessu, Administracji i Technik Komputerowych (PWSBiA). Organizatorem kongresu było Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty, organizacja zrzeszająca dyrektorów szkół i placówek oświatowych oraz urzędników samorządowych i kuratoryjnych.

Głównymi patronami i partnerami merytorycznymi tegorocznej edycji byli: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Mazowiecki Kurator Oświaty, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Uniwersytet Jagielloński – Instytut Spraw Publicznych, Instytut Medycyny Pracy, a także Instytut Badań Edukacyjnych. Partnerami prasowymi byli Gazeta Szkolna, magazyn samorządowy Wspólnota, Bliżej Przedszkola.

 

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...