BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Seminarium - Jak zmieniają się umiejętności uczniów od 2000 roku

 

 

 

Andreas Schleicher

Program Międzynarodowej Oceny Uczniów (Programme for International Student Assessment PISA) to jeden z najważniejszych programów badawczych w zakresie edukacji, koordynowany przez OECD i realizowany w ponad 60 państwach świata. Badania PISA koncentrują się na kluczowych kompetencjach młodzieży – badają stopień przygotowania młodzieży do życia w społeczeństwie i gospodarce opartej na wiedzy. Pozwalają zatem na sprawdzenie czy system edukacji odpowiada na wyzwania współczesnego świata.

Seminarium zainaugurował Prezes Rady Ministrów, Donald Tusk.

Informacje dla prasy
  • Co to jest PISA (doc)
  • Polskie osiągnięcia (doc)
  • Zmiany na lepsze (doc)

 

Udział w nimi wzięli m.in. minister edukacji Katarzyna Hall, przewodniczący Stałego Komitetu Rady Ministrów Michał Boni,szef Zespołu Analiz i Wskaźników w Dyrektoriacie ds. Edukacji OECD Andreas Schleicher oraz dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych Michał Federowicz odpowiedzialny za polski zespół PISA.



W pierwszej części eksperci OECD przedstawili wyniki badania PISA z 2009 roku. Poniżej publikujemy ich prezentacje:

  • Wyniki badania PISA 2009 – Andreas Schleicher, Szef Zespołu Analiz i Wskaźników, Dyrektoriat ds. Edukacji, OECD [do pobrania]
  • Trendy w uczeniu – jak zmieniają się wyniki uczniów od 2000 r. – Maciej Jakubowski, Zespół Analiz i Wskaźników, Dyrektoriat ds. Edukacji, OECD [do pobrania]

W sesji popołudniowej omówione zostały wyniki wybranych krajów, które osiągnęły znaczącą poprawę osiągnięć uczniów w latach 2000 – 2009. Wyniki uczniów polskich zaprezentował dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych Michał Federowicz.

Od lewej: minister Katarzyna Hall, dyrektor IBE Michał Federowicz, Nina Jude, Gabor Halasz oraz Carlos Pinto Ferreira

 

Prezentacje sesji popołudniowej:

  • Polska – Michał Federowicz, Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) [do pobrania]
  • Niemcy – Nina Jude, Niemiecki Instytut Badań Edukacyjnych (DIPF) [do pobrania]
  • Węgry – Gabor Halasz, ELTE Uniwersytet Budapeszteński [do pobrania]
  • Portugalia – Carlos Pinto Ferreira, Dyrektor Departamentu Statystyki i Planowania (GEPE), Ministerstwo Edukacji oraz Anabela Serrão, Departament Ewaluacji Uczniów (GAVE), Ministerstwo Edukacji [do pobrania]

 

Seminarium zostało zorganizowane przez Instytut Badań Edukacyjnych w ramach cyklu „Badania i polityka edukacyjna”.

 

    Konferencje

    • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
    • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
    • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
    • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
    • Konferencja OzN
    • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

    Seminaria

    • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
    • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
    • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
    • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
    • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
    • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
    logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

    Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

    Informacje o plikach cookie

    Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...