BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Wyniki egzaminacyjne – obserwowalne i zrównane – zastosowane metody i rezultaty - seminarium



Dyskutowane będę zagadnienia związane z:
  • Wynikami zrównanymi 2002 -2012:
    • Zrównywanie metodą kalibracji łącznej z użyciem wielogrupowego modelowania IRT.
    • Zrównywanie wyników obserwowalnych metodą ekwicentylową.
  • Jak prezentować wyniki zrównane.

Prosimy o zapoznanie się z materiałami, które będą punktem wyjścia do dyskusji na seminarium:
  1. Raport Analiza porównawcza wyników egzaminów zewnętrznych - sprawdzian w szóstej klasie szkoły podstawowej i egzamin gimnazjalny http://eduentuzjasci.pl/pl/publikacje-ee-lista/2-uncategorised/860-lista-publikacji-w-projekcie-entuzjasci-edukacji.html.
  2. A Statistical Perspective on Equating Test Scores http://www.springer.com/cda/content/document/cda_downloaddocument/9780387981376-c1.pdf
  3. Serwis porównywalnych wyników egzaminu gimnazjalnego na stronie IBE –http://pwe.ibe.edu.pl – Porównywalne Wyniki Egzaminacyjne (PWE).


Spotkanie jest przygotowane przez Zespół Analiz Osiągnięć Uczniów.

Wprowadzenie do dyskusji przedstawią: Bartosz Kondratek, Henryk Szaleniec, Tymoteusz Wołodźko.

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc prosimy o zgłoszenie obecności do dnia 28 marca br. do godz. 14.00 do Grażyny Kraśniewskiej, g.krasniewska@ibe.edu.pl.

 

 

Zespoły, badania, ludzie

  • Zespół Analiz Osiągnięć Uczniów

Seminaria i konferencje

  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Lokalne bezrobocie a wyniki uczniów na egzaminach zewnętrznych - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Społeczna gotowość do zapłaty za dodatkowe zajęcia w szkołach podstawowych i gimnazjach - seminarium

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...