BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Oferta dla dyrektorów i pracowników poradni psychologiczno – pedagogicznych

- Podstawą decyzji dyrektora szkoły  jest absolutnie rzetelna i  profesjonalna opinia z poradni psychologiczno-pedagogicznej – mówi prof. Anna Brzezińska.-  Bierze ona pod uwagę mocne i słabe strony dziecka, wskazuje obszary wymagające szczególnego wsparcia oraz sposoby jego udzielania, dzięki czemu dyrektor może, znając sytuację w swojej placówce,  uczciwie ocenić, czy szkoła i dziecko są na siebie wzajemnie gotowi.  Podstawowym źródłem informacji o dziecku i jego funkcjonowaniu są rodzice. To przede wszystkim w rozmowie z nimi psycholog bądź pedagog z poradni powinni uzyskać podstawowe informacje o dziecku. Ta wzajemna wrażliwość na siebie pracowników poradni, dyrektorów szkół i rodziców jest konieczna, by podjąć najlepszą dla dziecka decyzję.

Problemowi stawiania diagnozy, której wyniki stanowią podstawę opinii wydawanej przez poradnię psychologiczno – pedagogiczną  poświęcony jest cykl konferencji,  organizowanych przez zespół psychologów Instytutu Badań Edukacyjnych. Tematem   konferencji jest Wsparcie procesów diagnozowania i opiniowania problemu gotowości szkolnej dziecka. Wydarzenia odbędą się w 7 polskich miastach: w Warszawie, Lublinie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Białymstoku.

Na każdej konferencji przedstawiciel Ministerstwa Edukacji Narodowej omówi aktualny stan formalno-prawny opiniowania kwestii rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego przez dziecko. Ponadto eksperci IBE przedstawią wyniki badań jakościowych dotyczących funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych. Najważniejszą kwestią będzie analiza sposobu postępowania przy opiniowaniu sprawy rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego przez dziecko z uwzględnieniem konieczności współdziałania poradni psychologiczno-pedagogicznych ze szkołami podstawowymi.

Uczestnicy otrzymają przygotowane przez zespół psychologów IBE materiały, które mogą być pomocne w zbieraniu, analizowaniu i interpretowaniu informacji o dziecku i jego środowisku oraz przydatne w pracy z rodzicami i nauczycielami.
 
Osoby zainteresowane udziałem w konferencji proszone są o kontakt pod adresem: konferencjepp_p@ibe.edu.pl.

Strona konferencji

 

Konferencje

  • Konferencja podsumowująca projekty EE i EWD
  • Zmienne konteksty edukacji a wyzwania Strategii Europa 2020
  • Konferencja podsumowująca badania pt. Polityka publiczna wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce – stan obecny i perspektywy
  • Konferencja Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Konferencja OzN
  • Konferencja pt. Nowe trendy w diagnozie specyficznych zaburzeń uczenia się: dysleksja i zaburzenie językowe SLI.

Seminaria

  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Stare problemy i kilka nowych rozwiązań. Problemy trafności i rzetelności narzędzi pomiarowych - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania - seminarium
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...