BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Liderzy w projekcie

Będą narzędzia do diagnozy psychospołecznego funkcjonowania najmłodszych dzieci

Zespół Wczesnej Edukacji IBE rozpoczął badanie, które efektem będzie zestaw kwestionariuszy pozwalających na diagnozę emocjonalnego i społecznego funkcjonowania dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa i okresie przedszkolnym

.

Czytaj więcej...

Naukowcy o szczegółach badania PISA - zapis wideo całej konferencji

Podczas spotkania na SGH naukowcy IBE prezentowali przykładowe zadania z badania PISA, mówili też o szczegółach wyników polskich 15-latków.

.

Czytaj więcej...

Umiejętności złożone w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych

Prezentujemy książkę "Umiejętności złożone w nauczaniu historii i przedmiotów przyrodniczych", którą wydał Instytut Filozofii i Socjologii PAN pod redakacją Barbary Ostrowskiej i Krzystofa Spalika. Autorami książki sa pracownicy Zespołu Dydaktyk Szczegółowych IBE: Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych i Pracowni Historii.

Ze wstępu:

Umiejętności złożone Umiejętności złożone W  Informatorze egzaminacyjnym Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, wydanym w  sierpniu 2010 roku, zaprezentowano przykłady zadań, z  którymi gimnazjalista może zetknąć się na egzaminie. Odbiegają one formą od tradycyjnie wykorzystywanych w arkuszu humanistycznym i matematyczno-przyrodniczym. Wszystkie elementy konstrukcyjne zadań – w tym również pełniące rolę dystraktorów – odnoszą się do treści objętych podstawą programową.

Zadania w informatorze opatrzone zostały metryczkami, wskazującymi konkretne zapisy podstawy (wymagania ogólne i szczegółowe), do których te zadania się odwołują. Formuła informatora wykluczyła jednak możliwość zamieszczenia obszerniejszych komentarzy, ułatwiających samodzielną analizę prezentowanego materiału. Przedstawiona publikacja ma wypełniać tę lukę. W  rozdziale 3 przedstawiono zadania z historii, biologii, chemii, i zyki i geografii, w większości wcześniej niepublikowane, dodając do każdego z nich krótką charakterystykę oraz komentarz objaśniający, które wymagania podstawy programowej i jakie umiejętności są w nich sprawdzane. Jednocześnie podano zakres wiadomości (treści nauczania) potrzebny do ich poprawnego wykonania, wskazując elementy, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę. Niektóre z zadań były już sprawdzane w warunkach szkolnych, wiadomo więc, jakie odpowiedzi są najczęściej wybierane przez uczniów, a także jakie błędy popełniają, rozwiązując postawiony problem.

Książka w formacie PDF (2,5 MB)

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Kulisy badania PISA 2012

Kto losuje 15-latków, którzy wypełniają test? Jakiego rodzaju zadania wybiera się do PISA? Jakie są szczegółowe wyniki Polaków w trzech dziedzinach? – o tym mówili naukowcy podczas konferencji zorganizowanej przez IBE, IFIS PAN i SGH

Konferencja „Umiejętności 15-latków – PISA 2012” - Szkoła Główna HandlowaKonferencja „Umiejętności 15-latków – PISA 2012” - Szkoła Główna Handlowa

.

Czytaj więcej...

  • Konkurs

Strona 13 z 62

  • start
  • poprz.
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • nast.
  • koniec

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...