Dobre praktykiPrzedstawiamy zbiór zadań do pracy z uczniem. Naszą intencją jest wsparcie nauczycieli, którzy dokładają starań, by nauka w szkole była coraz ciekawsza. więcej |
|
Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)BIBE to pierwsza w Polsce rozbudowana baza danych poświęcona badaniom edukacyjnym. BIBE zawiera istotne doniesienia naukowe z polskich badań edukacyjnych prowadzonych w latach 1989-2015. więcej |
Nasze badania
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
|
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
|
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
- Opublikowano: 30 Paź 2014
Celem badania "Czytelnictwo dzieci i młodzieży" była ocena społecznego zasięgu książki wśród uczniów kończących szkołę podstawową i gimnazjum. Wyniki analiz pozwoliły na odniesienie się do następujących zagadnień:
- społeczne uwarunkowania inicjacji literackich i pierwszych etapów biografii czytelniczej dziewcząt i chłopców, w tym wpływ wzorów czytelniczych wyniesionych z domu rodzinnego, środowiska rówieśniczego oraz przekazywanych przez instytucje socjalizujące;
- oczekiwania i potrzeby nastolatków wobec książek, w tym określenie stosunku wobec lektur związanych z realizacją obowiązku szkolnego (wskazanie czynników decydujących o czerpaniu satysfakcji z lektury oraz określeniu różnic w czytaniu spontanicznym i szkolnym);
- podobieństwa i różnice w postawach czytelniczych uczniów, zarówno w ramach obowiązku szkolnego, jak i poza nim, warunkowane czynnikami demograficznymi, społecznymi i kulturowymi;
- podobieństwa i różnice w doświadczeniach czytelniczych dwunastolatków i piętnastolatków;
- związki między czytelnictwem uczniów a kulturą popularną i młodzieżową oraz trendami we współczesnej literaturze dla dzieci i młodzieży.
Badanie piętnastolatków jest trzecią edycją ogólnopolskiego badania sondującego czytelnictwo młodzieży; dzieci (uczniowie szóstych klas szkoły podstawowej) są po raz pierwszy objęte ogólnopolskim sondażem.
Streszczenie jest prezentacją najważniejszych wyników przedstawionych szczegółowo w Raporcie.
.