Dobre praktykiPrzedstawiamy zbiór zadań do pracy z uczniem. Naszą intencją jest wsparcie nauczycieli, którzy dokładają starań, by nauka w szkole była coraz ciekawsza. więcej |
|
Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)BIBE to pierwsza w Polsce rozbudowana baza danych poświęcona badaniom edukacyjnym. BIBE zawiera istotne doniesienia naukowe z polskich badań edukacyjnych prowadzonych w latach 1989-2015. więcej |
Nasze badania
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
|
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
|
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
- Opublikowano: 22 Maj 2014
Czternaste już spotkanie seminarium w ramach cyklu "Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych" zatytułowane „Społeczna gotowość do zapłaty za dodatkowe zajęcia w szkołach podstawowych i gimnazjach" odbędzie się w dniu 5 czerwca 2014 r. w godzinach 13:00-15:30 w sali B9 w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie.
W ramach tego wystąpienia dr Anna Bartczak z Wydziału Nauk Ekonomicznych UW oraz dr hab. Mikołaj Czajkowski z Wydziału Nauk Ekonomicznych UW przybliżą teoretyczne i metodologiczne założenia metody Choice Experiment.
Zaprezentowane będą również wstępne wyniki badania popytowego wykonywanego w ramach projektu BECKER, postaramy się odpowiedzieć na pytania:
- Które z zajęć dodatkowych społeczeństwo polskie wycenia najwyżej?
- Czy są różnice w gotowości do płacenia za zajęcia dodatkowe w szkołach podstawowych i gimnazjach?
Sugerowana literatura pomocnicza przed seminarium:
Carson, R. T., 2012. Contingent Valuation: A Practical Alternative When Prices Aren't Available. Journal of Economic Perspectives, 26(4):27-42.
http://en.wikipedia.org/wiki/Choice_modelling
Spotkanie jest przygotowane przez Zespół Ekonomii Edukacji.
Zainteresowanych prosimy o zgłoszenie obecności do dnia 30 maja br. do godz. 14.00 do Grażyny Kraśniewskiej, g.krasniewska@ibe.edu.pl.
.