Psycholog i logopeda. Absolwentka psychologii na UMCS w Lublinie, tytuł doktora i doktora habilitowanego uzyskała na Uniwersytecie Gdańskim.
Wieloletni Kierownik Zakładu Metodologii i Diagnozy Psychologicznej Instytutu Psychologii na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, członek honorowy Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Dwukrotna stypendystka Oxford University w Wielkiej Brytanii w ramach Oxford Hospitality Scheme na Wydziale Psychologii Eksperymentalnej pod opieka naukową prof. Petera E. Bryanta.
Ma za sobą ponad 20 lat praktyki psychologicznej i logopedycznej. Autorka wielu publikacji poświęconych dysleksji, zagadnieniom czytania i pisania u dzieci oraz rozwoju językowego, m.in. Psychologia dysleksji (PWN 2008) czy SLI i inne zaburzenia rozwoju językowego (GWP 2012).
W Instytucie Badań Edukacyjnych pracuje od czerwca 2012. Kieruje powstałym w maju br. Zespołem Specyficznych Zaburzeń Uczenia się. W IBE realizuje badania dotyczące wczesnej diagnozy dysleksji rozwojowej.
.