BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium

Kolejne spotkanie seminarium z cyklu "Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych" - "Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia" odbędzie się w dniu 8 stycznia 2015 r.w godzinach 13:00-15:30w sali B9 w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie.

W 2014 roku po raz pierwszy policzono model EWD dla szkół podstawowych. W tym celu wykorzystano wyniki testu OBUT realizowanego w 2011 roku oraz Sprawdzianu przeprowadzanego w 2014 roku. Wykorzystanie testu OBUT przysporzyło specyficznych problemów, których źródła można upatrywać m.in. w tym, że pomiar ten jest realizowany i oceniany przez szkoły.

Podczas seminarium zaprezentowany zostanie model EWD dla II etapu edukacyjnego oraz jego właściwości. Omówione zostaną także wybrane wskaźniki mające na celu wytypowanie klas, w których wyniki testu OBUT są z dużym prawdopodobieństwem obarczone znaczącym błędem nielosowym (m.in. metody wykrywania aberrant response pattern). Pokażemy również, na ile zastosowanie tych wskaźników do oczyszczenia danych pozwoliło na poprawę właściwości modelu EWD.

Dyskusja będzie skoncentrowana na metodach oczyszczania danych z przypadków, które mogą zaburzyć trafność modelu EWD.

Seminarium jest przygotowywane przez pracownię EWD, a wprowadzenie do dyskusji przedstawią: Aleksandra Jasińska-Maciążek i Grzegorz Humenny.

Proponowana literatura:

• Jacob, B. A., & Levitt, S. D. (2003). Catching cheating teachers: The results of an unusual experiment in implementing theory. National Bureau of Economic Research. Retrieved from http://www.nber.org/papers/w9414

• Armstrong, R. D., Stoumbos, Z. G., Kung, M. T., & Shi, M. (2007). On the performance of the lz person-fit statistic. Practical Assessment, Research & Evaluation, 12(16). Retrieved from http://www.pareonline.net/getvn.asp?v=12&n=16

Prosimy o zgłaszanie obecności do dnia 31 grudnia br. do godz. 12.00 do Grażyny Kraśniewskiej, g.krasniewska@ibe.edu.pl.

Zespoły, badania, ludzie

  • Ewaluacja wewnętrzna projektu EWD
  • Zespół Analiz Osiągnięć Uczniów

Seminaria i konferencje

  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Ewaluacja wewnętrzna w szkole podstawowej - konferencja
  • Lokalne bezrobocie a wyniki uczniów na egzaminach zewnętrznych - seminarium
  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium
  • Społeczna gotowość do zapłaty za dodatkowe zajęcia w szkołach podstawowych i gimnazjach - seminarium

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...