BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Opublikowano: 24 Sty 2012

Podstawy metodologii_Wykady474x160

Baza dobrych praktyk | Partnerzy | Sylabusy | Wykłady

Wiedza o badaniach jest niezbędna zarówno współczesnemu nauczycielowi, jak również urzędnikowi, czy działaczowi samorządowemu odpowiedzialnemu za sprawy edukacji. Tylko tą drogą można sprawdzić, czy rozwiązania dydaktyczne bądź podjęte interwencje przyniosły spodziewane rezultaty. Wiadomo jednak, że prowadzenie badań jest kosztowne. Dlatego program zajęć zogniskowany został wokół umiejętności korzystania z badań, które są publicznie dostępne ze wskazaniem, że poszukując odpowiedniego badania warto sieć zarzucać szeroko – nie ograniczając się do badań przeprowadzonych w Polsce.

Celem zajęć jest przekazanie umiejętności projektowania i prowadzenia badań edukacyjnych, a także korzystania z ich wyników. Zajęcia przeznaczone są dla studentów studiów doktoranckich. Pozwalają rozwinąć umiejętności uzyskane na studiach magisterskich kierunków humanistycznych. Prowadzi je dr hab. Zbigniew Sawiński, prof. IBE.

Filmy (lista wykładów z podglądem):

  • Wykład 0.1 Komunikowanie wyników badań
  • Wykład 1.1 Czym są badania
  • Wykład 1.2 Korzystanie z zasobów danych
  • Wykład 2.1 Schematy badawcze
  • Wykład 2.2 Wywiad kwestionariuszowy
  • Wykład 3.1 Ankieta wypełniana samodzielnie
  • Wykład 3.2 Cechy metryczkowe kontekstowe
  • Wykład 4.1 Dobór próby
  • Wykład 4.2 Wnioskowanie statystyczne
  • Wykład 5.0 Rzetelność i błąd pomiaru. Pomiar wielowskaźnikowy (testy)
  • Wykład 5.1 Rzetelność i trafność pomiaru
  • Wykład 5.2 Pomiar wielowskaźnikowy
  • Wykład 6.1 Schematy badania zmian
  • Wykład 6.2 Analiza zmian i trendów
  • Wykład 7.1 Badania jakościowe
  • Wykład 7.2 Zogniskowane wywiady grupowe (FGI)

POMIAR EDUKACYJNY
wykłady w języku angielskim

  • „Explanatory Person-Fit Analysis in Educational Testing”
    Wilco H. M. Emons, Tillburg University

  • „Decisions have to be made: the issue of standard setting in educational measurement”
    Rianne Janssen, KU Leuven

  • „Designing Educational mesurements”
    Prof. dr. Cees Glas, University of Twente

Więcej informacji:

  • Baza dobrych praktyk
  • Partnerzy
  • Sylabusy
.

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...