- Opublikowano: 24 Sty 2012
Baza dobrych praktyk | Partnerzy | Sylabusy | Wykłady
Wiedza o badaniach jest niezbędna zarówno współczesnemu nauczycielowi, jak również urzędnikowi, czy działaczowi samorządowemu odpowiedzialnemu za sprawy edukacji. Tylko tą drogą można sprawdzić, czy rozwiązania dydaktyczne bądź podjęte interwencje przyniosły spodziewane rezultaty. Wiadomo jednak, że prowadzenie badań jest kosztowne. Dlatego program zajęć zogniskowany został wokół umiejętności korzystania z badań, które są publicznie dostępne ze wskazaniem, że poszukując odpowiedniego badania warto sieć zarzucać szeroko – nie ograniczając się do badań przeprowadzonych w Polsce.
Celem zajęć jest przekazanie umiejętności projektowania i prowadzenia badań edukacyjnych, a także korzystania z ich wyników. Zajęcia przeznaczone są dla studentów studiów doktoranckich. Pozwalają rozwinąć umiejętności uzyskane na studiach magisterskich kierunków humanistycznych. Prowadzi je dr hab. Zbigniew Sawiński, prof. IBE.
Filmy (lista wykładów z podglądem):
- Wykład 0.1 Komunikowanie wyników badań
- Wykład 1.1 Czym są badania
- Wykład 1.2 Korzystanie z zasobów danych
- Wykład 2.1 Schematy badawcze
- Wykład 2.2 Wywiad kwestionariuszowy
- Wykład 3.1 Ankieta wypełniana samodzielnie
- Wykład 3.2 Cechy metryczkowe kontekstowe
- Wykład 4.1 Dobór próby
- Wykład 4.2 Wnioskowanie statystyczne
- Wykład 5.0 Rzetelność i błąd pomiaru. Pomiar wielowskaźnikowy (testy)
- Wykład 5.1 Rzetelność i trafność pomiaru
- Wykład 5.2 Pomiar wielowskaźnikowy
- Wykład 6.1 Schematy badania zmian
- Wykład 6.2 Analiza zmian i trendów
- Wykład 7.1 Badania jakościowe
- Wykład 7.2 Zogniskowane wywiady grupowe (FGI)
POMIAR EDUKACYJNY
wykłady w języku angielskim
-
„Explanatory Person-Fit Analysis in Educational Testing”
Wilco H. M. Emons, Tillburg University -
„Designing Educational mesurements”
Prof. dr. Cees Glas, University of Twente
Więcej informacji:
.