BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
    • Analizy
    • Raporty
    • Artykuły
    • Inne publikacje
    • Biblioteka entuzjastów edukacji
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Nasze strony

kropka Baza Dobrych Praktyk (BDP) kropka Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych (BIBE)
kropka Porównywalne Wyniki  Egzaminacyjne (PWE)

kropka Kongres Polskiej Edukacji
kropka Konferencja: Zawód Nauczyciel
kropka Dziecko-nastolatek 
kropka Konferencja SLI 2012
kropka Konferencja Dysleksja 2014

Linki

logo-MEN
MNiSW
logo MIR poziombanerek-170x60px rzut2baner EE

Konferencja AERA w Denver

Opublikowano: 7 Maj 2010

W dniach 30.04-4.05.2010 przedstawiciele Instytutu Badań Edukacyjnych wzięli udział w dorocznym spotkaniu American Educational Research Association (AERA) / The National Council on Measurement in Education (NCME) w Denver w Stanach Zjednoczonych. Od szeregu lat te dwa stowarzyszenia organizują konferencje w tym samym miejscu i w tym samym czasie, stwarzając szerokie możliwości do wymiany doświadczeń oraz zderzenia praktyki i teorii w dziedzinie edukacji.  

.

Tegoroczne spotkanie AERA odbyło się pod hasłem "Understanding Complex Ecologies in a Changing World" czyli „Rozumienie złożonych ekologii* w zmieniającym się świecie”.

W trakcie sześciodniowego spotkania uczestnicy mogli skorzystać z bogatej oferty profesjonalnych szkoleń oraz zapoznać się z wynikami najnowszych badań w dziedzinie tworzenia i ewaluacji programów nauczania, metodyki nauczania, egzaminowania, społecznego kontekstu edukacji, metodologii badań edukacyjnych, prawa oświatowego, kształcenia i oceny pracy nauczycieli, psychologii pedagogicznej, wykorzystania nowoczesnych technologii w szkole, zarządzania oświatą, reform oświatowych oraz, szerzej, polityki edukacyjnej.

Szczególnie interesujące i ważne z polskiej perspektywy okazały się prezentacje na temat metodyki nauczania przedmiotów przyrodniczych, oceniania kształtującego, tworzenia i ewaluacji zadań testowych, teorii odpowiedzi na zadanie testowe i jej zastosowania w nowoczesnych systemach egzaminacyjnych.

W spotkaniu wzięło udział kilkanaście tysięcy członków AERA. Równolegle, w dwugodzinnych tematycznych blokach (pięć bloków dziennie), odbywało się przeszło 60 sesji, gdzie zespoły badawcze prezentowały swój dorobek naukowy. Spotkaniu towarzyszyła prezentacja najnowszych publikacji naukowych o tematyce oświatowej oraz liczne sesje posterowe i nieformalne spotkania w grupach tematycznych.

Założone w 1916 roku AERA zrzesza około 25 000 przedstawicieli wyższych uczelni, placówek badawczych, fundacji oraz instytucji rządowych zainteresowanych szeroko rozumianą problematyką oświatową. Misją stowarzyszenia jest szerzenie wiedzy na temat edukacji oraz wspieranie jej rozwoju poprzez badania naukowe.

Strona AERA: http://www.aera.net

  • Kursy i warsztaty (Professional Development and Training Courses (285 KB))
  • Sesje oddziałów AERA (Division Highlights and Sessions (340 KB))
  • Sesje grup tematycznych (Special Interest Group Sessions (353 KB))

 

Konferencja NCME

Konferencja National Council on Measurement In Education poprzedzona była szeregiem kursów i zajęć warsztatowych, które trwały przez pierwsze dwa dni. Uczestnicy konferencji mieli do wyboru 18 całodniowych lub półdniowych warsztatów i kursów poświęconych problematyce analizy wyników badań osiągnięć uczniów, analizie wyników egzaminów, kontroli jakości procesu tworzenia testów i komunikowania wyników.

W nurcie konferencyjnym każdego dnia odbywały się 4 sesje w 6 sekcjach, podczas których prezentowane były zagadnienia związane z problematyką analiz statystycznych i metodologicznymi aspektami testowania osiągnięć szkolnych, analizami narzędzi pomiaru dydaktycznego (całych testów i poszczególnych zadań), skalowaniem wyników i metodami estymacyjnymi używanymi w modelach pomiarowych.

Konferencja była szczególną okazją do poznania trendów, najnowszych osiągnięć teorii pomiaru, metod analiz i narzędzi dostępnych w pomiarze dydaktycznym. Z referatami występowały największe autorytety z tej dziedziny miedzy innymi: Michael Kolen, Joseph Rayan Jeremy Penn, Deborah Harries, Sewock-Ho Kim Patrick C. Kyllonen, Tim Moses, Henry Brown i wielu innych. W konferencji licznie reprezentowane były największe konsorcja zajmujące się testowaniem, takie jak ETS, CITO, czy NBME. Szeroko reprezentowane był y również uniwersytety amerykańskie, jak również, choć w mniejszym stopniu, koreańskie, niemieckie, czy duńskie.

Stowarzyszenie The National Council on Measurement in Education (NCME) jest organizacją, której obszarem działań są zagadnienia związane z ocenianiem osiągnięć szkolnych, ewaluacją i innymi aspektami pomiaru dydaktycznego. NCME zrzesza przedstawicieli uczelni, nauczycieli, autorów testów, statystyków i instytucje zajmujące się egzaminowaniem i badaniami edukacyjnymi o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Od 20 lat dążenie do uczciwego i sprawiedliwego oceniania oraz upowszechnianie wiedzy w dziedzinie nowoczesnych metod pomiaru dydaktycznego znajduje się w centrum zainteresowania NCME.


Strona NCME: http://www.ncme.org

Program (Final program (700 KB))

 

* nawiązanie do „ekologii społecznej”

 

 

Raport podsumowujący projekt : „Entuzjaści edukacji”

 

raport podsumowujacy EE

Raport przedstawia główne wnioski ze zrealizowanego w latach 2010-2015 projektu badawczego „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego”, a także rekomendacje dla dalszych zmian w edukacji.

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji

ROSE 2014 okadka mala

Prezentujemy piąty przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych Raport o stanie edukacji. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej

więcej na temat raportu

 

Raport o stanie edukacji 2013

Raport o stanie edukacji 2012

Raport o stanie edukacji 2011

Raport o stanie edukacji 2010

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...