
|
|
|
Nasze badania
![]() |
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
![]() |
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
![]() |
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
Lider Zespołu Wczesnej Edukacji Jest absolwentką psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz dwuletniego Studium Podyplomowego Szkoła Promująca Zdrowie. Jest członkiem Komitetu Psychologii PAN. Od roku 1991 kieruje w Instytucie Psychologii UAM Zakładem Psychologii Socjalizacji i Wspomagania Rozwoju. Od prawie 40 lat zajmuje się psychologicznymi podstawami edukacji, głównie dzieci, ale także ich rodziców i nauczycieli. Jest redaktorką i współautorką ważnego dla środowiska nauczycielskiego podręcznika Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa (GWP, 2005). Współpracuje z redakcjami czasopism przeznaczonych dla rodziców i nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Bierze udział w konferencjach, seminariach i warsztatach dla nauczycieli, dyrektorów i doradców metodycznych.
.