
|
|
|
Nasze badania
![]() |
Szkolne Uwarunkowania Efektywności KształceniaPytania badawcze dotyczyć będą związku między cechami środowiska szkolnego a efektywnością kształcenia w szkołach podstawowych. >>> |
![]() |
Badanie początkujących nauczycieliBadanie jakościowe ma pozwolić na ocenę przygotowania praktycznego nauczycieli oraz adaptacji zawodowej początkującego nauczyciela w szkole. >>> |
![]() |
Badanie czasu i warunków pracy nauczycieliBadanie ma posłużyć głębszej analizie i zrozumieniu jak czas i warunki pracy przekładają się na organizację czasu własnego nauczyciela i organizację pracy szkoły >>> |
- Opublikowano: 8 Kwi 2014
W Bibliotece Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, 10 kwietnia br. odbyła się konferencja podsumowująca cykl spotkań pt.„Wsparcie procesu diagnozowania i opiniowania problemu gotowości szkolnej dzieci". Jej organizatorami byli Instytut Badań Edukacyjnych, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
.Celem cyklu siedmiu spotkań regionalnych, jakie odbyły się w dniach 5-18 marca br. w siedmiu miastach (Warszawa, Lublin, Katowice, Wrocław, Poznań, Gdańsk i Białystok), było wsparcie poradni psychologiczno-pedagogicznych w określaniu gotowości szkolnej dziecka i przygotowaniu opinii stanowiących podstawę decyzji dyrektora szkoły o realizowaniu obowiązku szkolnego przez dziecko.
Na konferencji podsumowującej eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych, przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz praktycy z poradni psychologiczno-pedagogicznych przedstawią problemy poruszane na spotkaniach regionalnych i podejmą próbę znalezienia dla nich rozwiązań.
Przedstawiona będzie także dobra praktyka nauczania małych dzieci. Konferencja adresowana jest do przedstawicieli samorządów, kuratorów, dyrektorów i pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych. Do udziału w konferencji zapraszamy również nauczycieli klas I-III szkół podstawowych, ponieważ współpraca nauczycieli z pedagogami i psychologami z poradni psychologiczno-pedagogicznych, a także z rodzicami jest kluczowa dla jakości edukacji dzieci.
Patrz również: Materiały z konferencji regionalnych
Link: Informacja prasowa