BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium

Opublikowano: 18 Wrz 2014

Szesnaste spotkanie w ramach cyklu "Psychometryczne i ekonometryczne metody w badaniach edukacyjnych" zatytułowane „Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego” odbędzie się  w dniu  2 października 2014  r. w godz. 13:00-15:30 w sali B9 w siedzibie IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie.

.

Planowane są trzy zagadnienia do  dyskusji na seminarium.

  • Odręcznie i komputerowo zapisane wypracowanie maturalne z języka polskiego a wynik oceny egzaminatorów.
  • Czy graficzne cechy pisma ręcznego mogą mieć wpływ na ocenę za wypracowanie?
  • Możliwości  wykorzystania cech formalnych i treściowych wypracowań maturalnych z języka polskiego do oceny ich wpływu na efekt egzaminatora.

Spotkanie jest przygotowane przez Zespół Analiz Osiągnięć Uczniów.

Wprowadzenie do dyskusji: Henryk Szaleniec i Tymoteusz Wołodźko.



Materiały na seminarium: artykuł przesłany na poprzednie seminarium Henryka Szaleńca i Filipa Kulona - Wpływ rodzaju pisma (ręczne vs komputerowe) na ocenę wypracowania z języka polskiego, artykuł autorstwa Nora Mogey, Jessie Paterson, John Burk and Michael Purcell - Typing compared with handwriting for essay examination at university: letting the students  choose
http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ880181.pdf

oraz Contrasting Automated and Human Scoring of Essays
http://www.ets.org/Media/Research/pdf/RD_Connections_21.pdf

i State-of-the-art. Automated essay scoring: Competition, results, and future directions from a United States demonstration
http://s3.documentcloud.org/documents/1094637/shermis-aw-final.pdf

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Polski w gimnazjum – IBE daje sprawdzone pomysły na ciekawe lekcje
  • Konferencja o wynikach diagnozy przedmaturalnej z języka polskiego
  • Międzynarodowe badanie KeyCoNet – Twój głos ma znaczenie!
  • Baza Dobrych Praktyk wyróżniona przez KeyCoNet
  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego

Publikacje

  • Czytelnictwo dzieci i młodzieży - raport końcowy
  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego - raport

Zespoły, badania, ludzie

  • Badania czytelnictwa dzieci i młodzieży
  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego
  • Diagnoza umiejętności szóstoklasistów (DUSZA)
  • Dr hab. Krzysztof Biedrzycki
  • Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej

Seminaria i konferencje

  • Czy nauczyciele są źle wynagradzani? - seminarium
  • Czytanie piętnastolatków w świetle badań PISA oraz badań czytelnictwa Biblioteki Narodowej
  • Lokalne bezrobocie a wyniki uczniów na egzaminach zewnętrznych - seminarium
  • Model EWD dla II etapu edukacyjnego – napotkane problemy i próba ich przezwyciężenia - seminarium
  • Rozwiązywanie problemów złożonych (complex problem solving) w pomiarze edukacyjnym - seminarium

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych

Popularne badania

  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce
  • Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych
  • Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Badania oferty zajęć przyrodniczych.
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...