BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Baza Dobrych Praktyk wyróżniona przez KeyCoNet

Opublikowano: 6 Maj 2014

KeyCoNet, europejska sieć organizacji badawczych, naukowych i edukacyjnych, której celem jest badanie i upowszechnianie kompetencji kluczowych w edukacji szkolnej, do bazy projektów promowanych w 2014 roku wybrała Bazę Dobrych Praktyk rozwijaną przez ekspertów Instytutu Badań Edukacyjnych w ramach projektu Entuzjaści Edukacji.

KeyCoNetKeyCoNet    Baza Dobrych PraktykBaza Dobrych Praktyk

.

KeyCoNet prowadzi we współpracy z Komisją Europejską działania związane z promocją kompetencji kluczowych w edukacji i wybiera rokrocznie kilka projektów lub inicjatyw prowadzonych w krajach członkowskich UE, związanych z kompetencjami kluczowymi w edukacji z myślą o ich upowszechnieniu wśród instytucji edukacyjnych i badawczych w Europie. W roku 2014 wybrany został projekt IBE Baza Narzędzi Dydaktycznych (od grudnia 2013 BND jest częścią Bazy Dobrych Praktyk)

BDP jest projektem skierowanym do nauczycieli, uczniów i rodziców - zawiera zadania oraz opisy dobrych praktyk w edukacji szkolnej. Zadania prezentowane w BND można wykorzystać do pracy z uczniem i rozwijają kompetencje kluczowe: porozumiewanie się w języku ojczystym, porozumiewanie się w językach obcych, kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, umiejętność krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów, interpretacja, argumentacja.

Czytaj też: Międzynarodowe badanie KeyCoNet – Twój głos ma znaczenie!

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Nowa inicjatywa KeyCoNet – kurs internetowy „Kompetencje dla szkół w XXI wieku”
  • KeyCoNet wyróżnia Bazę Dobrych Praktyk IBE
  • Konferencja o wynikach diagnozy przedmaturalnej z języka polskiego
  • Laureaci trzeciej edycji konkursu "Lekcja dobrej historii"
  • Uczenie i nauczanie matematyki - relacja z konferencji "Zawód nauczyciel"

Publikacje

  • Diagnoza potrzeb nauczycieli przyrody - raport
  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego - raport
  • Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej - raport
  • Przyrodnicza edukacja pozaformalna wspiera szkoły w Polsce
  • Raport z badania "Diagnoza kompetencji gimnazjalistów - przedmioty przyrodnicze" (2011)

Zespoły, badania, ludzie

  • Autoselekcja na progu gimnazjum – działania rodziców w kontekście działań szkół i polityki samorządu
  • Badania sposobów realizacji podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych
  • Badanie dydaktyki szczegółowej matematyki w gimnazjum
  • Badanie nauczania matematyki w szkole podstawowej
  • Badanie postaw młodzieży szkół ponadgimnazjalnych wobec historii Polski XX wieku

Seminaria i konferencje

  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych

Popularne badania

  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce
  • Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych
  • Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Badania oferty zajęć przyrodniczych.
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...