BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI
ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO 2009 - 2015

enpl

  • PL
  • EN
  • Mapa serwisu     |
  • Kontakt
  • wyszukiwarka
fb 24pxyoutube24px
  • IBE
  • O projekcie
  • Liderzy
  • Zespoły badawcze
  • Współpraca
  • Rada programowa

Dr hab. Krzysztof Biedrzycki

biedrzyckiLider Pracowni Języka Polskiego. Studiował polonistykę i filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz filozofię na Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie. Doktorat uzyskał na Uniwersytecie Jagiellońskim w 1993 roku. Od 1992 roku zatrudniony na UJ. W latach 1990-1997 członek redakcji magazynu literackiego „NaGłos”. W 1996 roku visiting professor na University of Rochester w USA. W latach 1997-1999 lektor języka polskiego na Université de Bourgogne oraz nauczyciel języka polskiego w liceum w Dijon we Francji. W 2001 roku visiting professor na Central Connecticut State University w New Britain w USA. Od 2008 roku ekspert Ministerstwa Edukacji Narodowej i współautor Podstawy programowej do nauczania języka polskiego. W 2009 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego. Od 2009 roku pracuje w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie.

Autor książek: „Świat poezji Stanisława Barańczaka" (1995), „Małgorzata Musierowicz i Borejkowie” (1999), „Wariacje metafizyczne. Szkice i recenzje o poezji, prozie i filmie” (2007), „Poezja i pamięć. O trzech poematach Czesława Miłosza, Zbigniewa Herberta i Adama Zagajewskiego” (2008). Współautor podręczników do języka polskiego dla szkół ponadgimnazjalnych: „Opowieść o człowieku” (2002-2004) oraz „Świat do przeczytania” (2012).

.

Przeczytaj również w "Wydarzeniach"

  • Polski w gimnazjum – IBE daje sprawdzone pomysły na ciekawe lekcje
  • Konferencja o wynikach diagnozy przedmaturalnej z języka polskiego
  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego

Publikacje

  • Czytelnictwo dzieci i młodzieży - raport końcowy
  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego - raport

Zespoły, badania, ludzie

  • Badania czytelnictwa dzieci i młodzieży
  • Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego
  • Diagnoza umiejętności szóstoklasistów (DUSZA)
  • Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
  • Pracownia Języka Polskiego

Seminaria i konferencje

  • Czytanie piętnastolatków w świetle badań PISA oraz badań czytelnictwa Biblioteki Narodowej
  • Wybrane problemy porównywalności oceniania – wypracowanie maturalne z języka polskiego - seminarium

Entuzjaści Edukacji

  • Strona główna
  • Wydarzenia
  • Seminaria i konferencje
  • Badania
  • Opinie IBE
  • Publikacje
  • Konkursy
  • Dobre praktyki
  • Metodologia - studia
  • Matematyka - matura

Najczęściej czytane

  • Raport o stanie edukacji 2010
  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Wykorzystanie plików Cookie
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • baza zadań przedmiotowych

Popularne badania

  • TALIS 2013
  • Badanie czasu i warunków pracy nauczycieli
  • Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów
  • Laboratorium myślenia – diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce
  • Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych
  • Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej. Badania oferty zajęć przyrodniczych.
logo-KL logo-IBE-EE logo-UE

Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...